Junior HR-Generalist

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Cummins är en global ledare inom kraft. Vi konstruerar, tillverkar, distribuerar och utför service på motorer och tillhörande teknik, som bränslesystem, styrsystem, luftbehandling, filtrering, utsläppslösningar och system för att generera elektrisk kraft. Vi står till våra kunders tjänst i fler än 190 länder, med fler än 52,500 anställda runt om i världen. Innovation är inget som görs av maskiner. Det skapas av människor med fantasi, kreativitet och kunskaper, som använder resurser och förvandlar dem till ledande produkter. Innovation skapas av människor som du. Precis som våra maskiner och generatorer förlitar sig på en rad olika komponenter för att fungera tillsammans och skapa kraft och energi, förlitar Cummins sig på sina anställda.

Dina arbetsuppgifter
Som vår HR Generalist får du mycket stöd från vår centrala HR-funktion. Där hittar du alla processer, standarder och strukturer som behövs för att driva ett framgångsrikt HR-arbete. Detta hjälper dig i ditt dagliga arbete med vårt lokala HR-arbete. Du kommer till exempel att arbeta med HR-policies och administration, prestationshantering, kompensations- och förmånsadministration, anställningsavtal och personalhandböcker. Du kommer att stödja våra lokala chefer inom alla aspekter av HR och tillsammans skapar ni en attraktiv och välfungerande arbetsplats.

Som vår lokala HR-representant blir du en viktig länk mellan den lokala marknaden och vårt HR-högkvarter. Du kommer att vara vår lokala specialist inom HR-området gällande lokal lagstiftning, kollektivavtal med fackföreningen och lokal HR-praxis.

Denna position innebär att du antingen kommer att vara baserad på vårt kontor i Stockholm i Märsta eller på vårt Oslo-kontor i Norge. Du kommer att rapportera till vår regionala HR-chef som sitter i Belgien.


Din profil
För att passa positionen tror vi att du har en relevant utbildning inom HR och ett till två års erfarenhet från att arbeta i en bred och allmän HR-roll. Skulle du ha erfarenhet från ett internationellt företag anses det vara en fördel, men din erfarenhet av lokal arbetslagstiftning och praxis är det viktigaste för oss. Utöver detta är du en van användare av system- och datorprogram som MS Office. Du är flytande i svenska eller norska och har mycket starka kunskaper i engelska.

Som person har du en god kommunikations- och organisationsförmåga. Du är självständig och självmotiverad med ett strukturerat, flexibelt och ansvarsfullt arbetssätt. Du är också en öppen person som alltid vill förbättra och utveckla ditt arbete. Vi är en stor organisation men arbetar i en nära och familjär miljö. Därför är det viktigt att du är en positiv och social person.


Vid denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om positionen och processen kommer att besvaras av Susanna Haglund. Vänligen skicka din ansökan på engelska så snart som möjligt eftersom intervjuer hålls fortlöpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autorekrytering AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 24 augusti 2017

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024