OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Novare Public grundades våren 2018 för att hjälpa offentlig sektor med rekrytering, bemanning och interimlösningar. Sedan dess har vi rekryterat 100-tals chefer och specialister till offentliga organisationer i hela Sverige. Idag har vi flera stora ramavtal med statliga myndigheter i hela Sverige.
Genom vårt stora nätverk, långa erfarenhet och stora engagemang hjälper vi våra kunder att snabbt hitta rätt kompetens till sina organisationer.
Vi söker en Junior HR-generalist till myndighet med start omgåendeUppdraget startar omgående fram till och med sista december 2021 med chans till förlängning till och med sista januari 2022.
HR-enheten består av 10 medarbetare som ansvarar för att driva och utveckla det strategiska och operativa HR-arbetet inom förvaltningen vilket bl.a. omfattar chefsutveckling, arbetsrätt, kompetensförsörjning, friskvård, arbetsmiljö och löneadministration. I uppdraget ingår att bevaka lagar och avtal inom området samt att utarbeta policyer och riktlinjer till stöd för verksamheten. En central del i arbetet består även av att ge ett fortlöpande stöd till chefer och medarbetare inom HR- och löneadministration.
Arbetsuppgifter
Som HR-generalist hos oss kommer du att arbeta som systemspecialist med vårt stödsystem för rekrytering. I arbetet ingår också rekryteringsadministration och frågor kopplat till attraktiv arbetsgivare. Du kommer också att arbeta med upphandling och avrop samt administration inom kompetensutveckling. Du kommer även att arbeta med HR-administration som personalbeslut/anställningsbevis, utbildningsadministration, administration kopplat till medarbetarenkäter och i övrigt förekommande personaladministration. I uppdraget ingår också att vara HRs webbredaktör på intranätssidorna.
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
• löpande personaladministration
• handläggning av anställningsärenden
• arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• arbete med rehabiliteringsfrågor
• rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning
• utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
• delta i arbete med att omplacera och avveckla personal
• utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkning med hänsyn till lagar och avtal.
Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning inom personal och arbetsvetenskap eller motsvarande. Du har även ett par års erfarenhet av HR-administration, gärna inom beslutshantering och rekrytering. Du behöver ha grundläggande kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal- och skrift. Det är meriterande om du ett par års erfarenhet från statlig sektor och goda kunskaper inom arbetsrätt. För att trivas i rollen behöver du vara intresserad av administration, regelverk och rutiner och ha en förmåga att kunna tillämpa dessa på ett enkelt och effektivt sätt i praktiken. Som person är du vara strukturerad, noggrann och serviceinriktad och trivas med att lösa frågor tillsammans med dina arbetskamrater. Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.
Kompetenskrav
• högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• god kännedom om lagar och förordningar på området
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Public. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!