Junior HR-generalist till Skanska

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på HR-administration och har ett öga för detaljer? Trivs du i en roll där du får vara noggrann, lyhörd och lösningsorienterad, samtidigt som du levererar förstklassig service? Då har vi rollen för dig!

På Skanska är våra medarbetare vår största tillgång. Inom HR arbetar vi för att attrahera, utveckla och behålla de bästa talangerna. Vi letar nu efter en driven och engagerad junior HR Generalist som vill arbeta i en bred administrativ roll. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig över 12 månader med start i mitten januari/början februari 2025. För rätt person kan uppdraget komma att övergå i en anställning.


Om tjänsten
Som HR-administratör hos Skanska kommer du att spela en viktig roll i People Hub-teamet. Du arbetar med administration kopplad till anställningar, personalförändringar och avslut via moderna system som Service Now, Fusion och HRM. Rollen innefattar även arbete med att förbättra och utveckla processer och system – både i mindre projekt och i större initiativ.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Nyanställningar och personalförändringar: Skapa anställningsavtal, uppdatera medarbetarvillkor och hantera ID06-kort.
• Registervård: Stötta i frågor som fackliga uppdrag, medicinska kontroller och arbetsmiljöuppgifter i HR-systemet.
• Avslut: Hantera personalakter, HR-behörigheter och registrering av personalliggare hos Skatteverket.
Tillsammans med ett dedikerat team och vår ”robotkollega” bidrar du till att leverera en snabb och kvalitativ service. Här får du möjlighet att arbeta med innovation och utveckling för att ständigt förbättra HR-administrationen.


Lämplig bakgrund
• Gymnasial utbildning (eftergymnasial utbildning är inte ett krav)
• Erfarenhet av HR-administration eller liknande arbetsuppgifter
• Bekväm med att arbeta i olika HR-system och digitala verktyg

Personliga egenskaper
Vi tror att du älskar det administrativa och trivs med att arbeta i en strukturerad och lösningsorienterad roll. Du har en naturlig fallenhet för att prioritera arbetsuppgifter och är:

• Noggrann och lyhörd
• Serviceminded och kundorienterad
• Kommunikativ och trivs med att samarbeta i team


Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-31.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2024
  • Ansök senast: 26 december 2024

Liknande jobb


29 november 2024

29 november 2024

28 november 2024

26 november 2024