OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyexad inom HR och vill komma in i ett välkänt bolag och få erfarenhet av breda HR frågor? Uppdraget som HR konsult hos vår kunds Helpdesk inom HR passar perfekt för dig som vill få en bred kompetens över hela HR-området och utöka ditt CV. Du blir en central roll med många kontaktytor och får insyn i hur hela HR kedjan hänger ihop. Vi söker därför dig som vill arbeta operativt och brett med HR -frågor och inte räds en ny utmaning!
Om tjänsten
Som helpdeskmedarbetare inom HR har du en betydelsefull roll då du är den första kontakten medarbetare stöter på gällande deras HR- och lönerelaterade frågor. Du kommunicerar och stöttar verksamheten genom flera kommunikationskanaler bl.a. via telefon, ärendehanteringssystem och även via en chatbot som är under vidare utveckling.
Ambitionen för teamet och alla HR konsulter är att ha en bred HR kompetens inom flera tjänsteområden och kunna ge medarbetarna bästa service genom att ge rätt svar direkt. Blir frågan för specifik, kräver utredning eller en handpåläggning tas frågan vidare till företagets specialistfunktioner inom HR. Helpdesk HR har såldes ett tätt samarbete med övriga kollegor inom området. Du kommer att tillhöra ett litet men starkt team om 5 personer där ni tillsammans arbetar mot uppsatta mål och erbjuda bästa möjliga stöd och service.
Vem är du?
• Du har en kandidatexamen från personalvetarprogrammet eller annan liknande utbildning
• Du har tidigare erfarenhet från servicerelaterade yrken, gärna från supportfunktion där du stöttat medarbetare via telefon
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
• Du har goda systemkunskaper, vi ser gärna att du har vana från HR relaterade IT verktyg, det är meriterande om du tidigare arbetat i något av följande system Service Now, Oracle Fusion och/eller Mytime
• Om du tidigare arbetat extra eller på deltid med HR/lönerelaterade arbetsuppgifter är det mycket meriterande.
Du är en person som trivs med och är trygg trygg i att bemöta och stötta medarbetare på telefon. Du är professionell och har förmågan att arbeta konsultativt och förtroendeskapande. Rollen ställer krav på att du är självgående och lösningsorienterad. Du brinner för att göra det lilla extra med den bästa medarbetarupplevelsen i fokus.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Initialt är uppdraget på cirka 3 månader men för rätt person kan vidare möjligheter att finnas. Du kommer att vara anställd hos oss på Poolia men arbeta hos vår kund. Företaget har sitt huvudkontor i centrala Stockholm men i och med rådande läge kommer hemarbete också att vara aktuellt.
Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson