OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en junior HR-konsult. Funktionen HR Operations är organisationens första kontaktyta när det kommer till HR-relaterade frågor. Uppdraget är att göra livet enklare för medarbetarna och i det dagliga arbetet fokuseras på support, samverkan och effektiva processer. I denna roll kommer ärendehanteringssystemet Zendesk samt personalsystemet Workday att vara dina primära verktyg. Arbetet handlar mycket om service och administration, där du börjar med att hantera de mest grundläggande processerna och sedan få möjlighet att växa med uppdraget och få ökat ansvar. Du kommer att arbeta nära ett team på 8 kollegor inom HR Operations men även ha dagligt samarbete med andra HR-kollegor och andra stödfunktioner. Uppdraget är på heltid och startar i slutet av juli eller början av augusti enligt överenskommelse. Uppdraget är till en början till 31 december 2022 med möjlig förlängning. Uppdraget utförs i Solna Arenastaden och på distans. Under uppdraget är du anställd av Barona och uthyrd till vår kund.
Exempel på ansvarsområden: Hantera processer kring anställning, onboarding, ersättning och förmåner, löner, villkor, organisationsförändringar, arbetsmiljö, tidsrapportering och offboarding
Tillhandahålla policyer, rutiner och mallar som är uppdaterade och i linje med kollektivavtal och lokala lagar
Ge råd till ledare och medarbetare i personalrelaterade frågor
Säkerställa HR-data av hög kvalitet och tillhandahålla HR-data analys till verksamheten
Stödja HR i affärer med strategiska personalprojekt
Stödja globala HR-funktioner i årliga återkommande aktiviteter såsom medarbetarundersökning etc.
Krav på utbildning och erfarenhet: En relevant akademisk examen inom HR
1-2 års erfarenhet av en bred HR-roll
Flytande i svenska och engelska
Bevisad förmåga att behärska IT-system
Det är meriterande om du är en skicklig Excel-användare, har erfarenhet av personalsystemet Workday och/eller ärendehanteringssystem som Zendesk eller Service Now.
Vi tror att du som söker har integritet, arbetar väl under press, är självständig, flexibel och lättlärd. Det kommer att göra ditt jobb lättare och roligare och du tycker om att ha kontakt med många olika människor, är van vid att administrera och har en vilja att utveckla processer.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Barona är samarbetspartners med kunden i denna rekryteringsprocess och du har kontakt med oss genom hela processen. Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 10 länder. Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så kan ni höra av er till ansvarig rekryterare, Linnéa Lundström (linnea.lundstrom@barona.se)