OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en junior HR Business Partner till vårt kontor i Linköping.
Just nu är vi i en spännande fas där vi bygger upp ett skandinaviskt HR team med gemensamma processer och HR stöd till våra ca 600 medarbetare och du kommer bli en del av denna HR-organisation.
Vi söker dig som är i början av din karriär och vill jobba över landsgränserna, trivs i en internationell miljö med fokus på det nordiska. Det är en utvecklande roll där du dagligen stöttar i de operativa delarna och över tid kommer ges möjlighet att proaktivt driva och ta ägarskap för driva utveckling inom utvalda delar av HR-området.
Arbetsuppgifter
• Aktivt vara ett stöd för våra chefer i HR relaterade processer, särskilt inom rekrytering och onboarding
• Löpande arbeta med att utvärdera, utmana och utveckla HR-processer, policys och riktlinjer i samarbete med resten av HR teamet i Skandinavien och i övriga koncernen
• Vara med och driva det HR-relaterade målarbetet framåt genom aktivt arbete med KPI:er
• Vara stöd i arbetsrättsliga frågor
• Vara stöd i frågor inom Compensation and Benefit
• Medverka i Skandinaviska HR-projekt
• Administrativa uppgifter inom HR-området
Vi tror på mixen av operativa och strategiska uppgifter i kombination med ett individuellt fördjupningsområde. I din HRBP roll kommer du ges chansen att ta en drivande roll inom rekrytering och onboarding.
Var gärna tydlig i din ansökan på vilket sätt du kommit i kontakt med dessa frågor sedan tidigare och kan tillföra kompetens, kunnande och erfarenhet.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs med och behärskar både den operativa och strategiska inriktningen. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och trygg i din yrkesroll. Du sprider glädje, är engagerad och har lätt för att skapa förtroende, goda relationer och trivs i många olika samarbeten. Du har en god initiativförmåga och driver arbetet självständigt mot mål. Med ett naturligt helhetstänk som grund och en god analysförmåga agerar du professionellt och affärsdrivet.
Kompetensprofil
• Relevant utbildning från högskola/universitet
• viss erfarenhet från HR-arbete
• God kunskap om relevanta lagar och regler
• Mycket god samarbets- och kommunikativ förmåga
• God affärsförståelse
• Intresse och erfarenhet av arbete i olika IT-system
• Mycket goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt
• Kunskaper i norska, danska, finska är meriterande
• Erfarenhet av nordiskt HR-arbete är meriterande
I din roll kommer du att rapportera till HR-chefen för Skandinavien.
Passar ovan beskrivning in på dig? Vill du vara med på en utvecklande resa tillsammans med oss?
Varmt välkommen med din ansökan till oss!
Placering: Linköping, resor förekommer
Anställningsform: Tillsvidare. Provanställning kan komma att erbjudas.
Tillträde: Snarast
Sista ansökningsdag: 2023-11-06
Om du behöver ytterligare information om rollen, vänligen kontakta HR Director Scandinavia, Sara Häger på +46 76 527 40 48.
SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. SGS Group är en av världens största laboratoriekoncerner med högkvalificerade laboratorier för medicinska, miljö- och livsmedelsanalyser. SGS finns över hela världen med fler än 2600 kontor och laboratorier med över 90 000 medarbetare. I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad, Nymölla och Umeå. Vi är cirka 440 medarbetare. Verksamheten är uppdelat på två affärsområden – Miljö och Livsmedel. Vi är ett ackrediterat laboratorium (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.