OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Företaget är ett av Nordens största It-företag och stärker nu upp med fler medarbetare till sitt kontor i Malmö. Mer information om företaget kommer senare i rekryteringsprocessen. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag med goda chanser att bli överrekryterad av kundföretaget.
Om tjänsten
Som Junior Incident Manager arbetar du med koordinering och planering av inkommande incidents i företagets ärendehanteringssystem. Det innebar en variation av interna kontaktytor där du har en nära dialog med firstline supporten. Du arbetar även med uppföljningsarbete där du granskar, utvärderar och analyserar incidentflödet. Du blir därför en viktig del i den fortsatta utvecklingen för supporten. Mer konkret arbetar du med:
· Koordinering och planering av inkommande incidents
· Utvärdering och analys av befintligt incidentflöde
· Utvecklingsarbete och kommunicering av åtgärder kring incidentflödet
Din profil
För att passa i rollen så har du ett stort intresse för IT och teknik i allmänhet och vill hela tiden lära dig mer. Du har även:
· Eftergymnasial utbildning inom IT, exempelvis ifrån en EC/YH-utbildning. Du kan även ha med dig motsvarande kunskaper ifrån arbetslivserfarenhet på en servicedesk eller liknande.
· Tidigare erfarenhet som IT-tekniker, firstline support eller annan teknisk support är starkt meriterande
· Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Som person tror vi att du är strukturerad och har ett självgående arbetssätt där du kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du behöver även vara kommunikativ och ha lätt för att samarbeta med kunder och kollegor. Vi tror också att du tycker om analytiskt arbete och har ett driv att utvecklas och lära dig mer.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Taggar: Junior Incident Manager, firstline support, teknisk support, helpdesk, IT, incidents, mjukvara, hårdvara,