Junior Incident Manager

Junior Incident Manager

Arbetsbeskrivning

För uppdrag hos en av våra kunder i Skåne söker nu Centric en engagerad Incident Manager som har ett brinnande intresse för IT, service och koordinering. Uppdraget är på heltid med chans till förlängning.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

- Koordinering av servicedesk
- Upprätthålla SLA-nivåer
- Aktivt arbete med analys av incidentflödet och uppföljning med korrigerande åtgärder utifrån vardaglig incidenthantering
- Hantering av MIM (major incident management)
- Aktiv leveransstyrning
- Förbättra och kommunicera nya rutiner
- Bidra till leveransutveckling
- Koordinering, planering och granskning av ärenden och incidents

Din profil och kvalifikationen
Viktiga egenskaper för tjänsten innefattar god kommunikativ förmåga, lyhördhet, drivkraft för att utveckla området, engagemang och en god samarbetsförmåga både med kund, kollegor och operativa funktionsroller. Utöver detta ser vi gärna att du har ett stort intresse för att lära dig nya saker samt har ett välstrukturerat arbetssätt.

Krav
- Erfarenhet av arbete på servicedesk inom IT (1-3 års erfarenhet)
- En bred förståelse av IT-lösningar i en stordriftsmiljö för servicedesk, server, databas, applikationer och nätverk
- Koordinering av olika ärenden
- Erfarenhet av ITIL
Det är meriterande att ha tidigare erfarenhet som Incident Manager.

Ansökningar behandlas löpande så registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elvis Smajic på tfn: 0734-159385 eller elvis.smajic@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 28 juli 2022
  • Ansök senast: 28 oktober 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024