OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tekniskt Inköp är en strategisk inköpsavdelning för indirekt material och tjänster. Avdelningen är avtalsansvariga för allt som köps in, men som inte säljs vidare till våra kunder: butiksinredning, butikskoncept, tryckmaterial, truckar, ställage, logistiksystem, produktutveckling, mobilitetstjänster och eventtjänster är några av de kategorier avdelningen ansvarar för.
Vi både driver och deltar i nationella och internationella projekt samt utför löpandeavtalsförhandling och marknadsanalys för att säkerställa bästa pris och kvalitet.
Utöver detta fungerar vi även som länken mellan den internationella avdelningen för Tekniskt inköp på vårt moderbolag i Tyskland och vår svenska organisation. Avdelningen består i dagsläget av 14 medarbetare.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som Junior Inköpare får du utrymme att växa genom att successivt lära dig mer om vår organisation och vårt arbetssätt av våra erfarna inköpare. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta behovs- och kostnadsanalyser, kvalitetskontroller, egna upphandlingar, operativa inköp samt skapande av underlag för inköpsbeslut.
På sikt kommer du att ansvara för egna projekt och leverantörer där du självständigt driver utveckling, löpande utvärderar upplevd kvalitet samt vid behov genomför förhandlingar. I tjänsten kommer du att ha kontakt med svenska och internationella leverantörer och även Lidls moderbolag i Tyskland.
Din bakgrund?
Du har i grunden en avslutad universitetsutbildning som ingenjör, ekonom eller likvärdig eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi. Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköpsarbete alternativt arbete i projektform.
Som person trivs du i en organisation där det är högt i tak och där ett högt tempo präglar din arbetsdag. Du är strukturerad, noggrann samt har en lösningsorienterad inställning. Du tycker om att ha många bollar i luften och många kontaktytor. Då vi verkar i en snabb och dynamisk bransch faller det dig in naturligt att vara förändringsbenägen. Vi ser att du har god vana av att arbeta i MS Officepaketet, speciellt Excel och PowerPoint då dessa är delar av dina vardagliga verktyg.
Vi söker dig som har enkelt för att bidra med ett stort driv och ansvar, där du arbetar högt och lågt genom hela inköpsprocessen och kommer med egna förbättringsinitiativ för att effektivisera och optimera det dagliga arbetet. Utöver detta har du en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig obehindrat både i tal och skrift på svenska och engelska. Talar du även tyska är detta meriterande då du kommer ha en hel del kontakt med våra tyska leverantörer. Talar du inte tyska idag ser vi dock gärna att du har viljan att lära dig språket.
I tjänsten ingår det till viss del resor därav är B-körkort ett krav.
Vad vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra
medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsterna är på heltid och som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna men kommer under 2021 att flytta till vårt nybyggda kontor i Barkarbystaden.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att gå igenom alla steg i detta digitala rekryteringsverktyg, Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 6 november. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta jobbhk@lidl.se.