OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Företaget utvecklar, konstruerar och tillverkar mekaniska produkter till kunder globalt. De är placerade i Landskrona där även din arbetsplats kommer ligga. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
Om tjänsten
I rollen som Junior Inköpare tillhör du företagets inköpsavdelning som är en central och betydelsefull del för verksamheten. Tillsammans med ditt team ansvarar du för att säkerställa leveranser så att produktionen kan flyta på utan materialbrist samtidigt som ni arbetar för att hålla ner lagernivåer. Din roll syftar till att avlasta och supportera övriga inköpare med att övervaka leveranser och utföra de aktiviteter som krävs för att säkerställa materialflödet. Du kommer att ansvara för indirekta inköp samt supportera teamet med följande:
- Orderhantering, orderbekräftelser samt uppföljning av orders
- Kontakt med leverantörer i syfte att minimera förseningar
- Uppdatera och upprätthålla prislistor och leveranstider i ERP-systemet
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader där anställning sker via EMPLOID. EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se.
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen som Junior Inköpare har du dokumenterad arbetslivserfarenhet inom liknande roller. Vi ser gärna att du har arbetat i en tillverkande industri samt att du har ett tekniskt intresse. Vi tror även att du har god förståelse för logistik, supply chain och stora produktionsflöden. Mer konkret krävs:
- 3 års erfarenhet av inköp
- Erfarenhet av att arbeta i ett ERP-system
- Goda kunskaper i Excel
- Svenska och engelska på affärsnivå, såväl muntligt som skriftligt.
Som person har du ett stort fokus på intern service och är van vid ett högt arbetstempo där du behöver ta tag i arbetsuppgifter allt eftersom de dyker upp. Du är inte rädd för att ta kontakt med leverantörer för att driva på i syfte att säkerställa leveranser och därmed möta de krav som kommer inifrån organisationen. Du besitter god kommunikationsförmåga, har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt och förstår vikten av att ta ägandeskap över ditt arbete. Ditt arbetssätt genomsyras av struktur och noggrannhet vilket gör att du kan hantera information på flera olika ställen utan att missa viktiga detaljer. Dessutom gör du allt i din makt för att leverera goda resultat och har en positiv inställning.
Övrig information
Önskad start: Augusti
Omfattning: Heltid, konsultuppdrag om 6 månader
Arbetstider: Kontorstider
Plats: Landskrona
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Junior Inköpare, Inköpare, Operativt inköp, purchasing, Supply Chain, Logistik, Rekrytering, Landskrona, Helsingborg, Lund