Junior inköpare

Junior inköpare

Arbetsbeskrivning

Är du en nyexad inköpare som är nyfiken på att ta ett kliv ut i arbetslivet och få arbeta hos någon av våra kunder i sommar? Eller har du kanske erfarenhet men befinner dig i ett läge där du letar efter förändring, med nya arbetsuppgifter och intressanta miljöer? Vi på Skill samarbetar med många spännande företag i regionen som kanske kan bli din nya arbetsgivare.

Om företaget
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Vi har god kännedom om marknaden och flera långsiktiga samarbetspartners vilket ger oss möjligheten att för dig presentera olika arbetsgivare som ligger i linje med vad du ser för framtiden. Vi på Skill sätter en stolthet i att samarbeta med företag som vi ser som goda arbetsgivare.


Dina arbetsuppgifter
Tjänsten omfattar orderläggning, uppföljning av leverantörsprestation, taktisk planering, leverantörsmöten och uppföljning av avvikelser i leveransflödet både internt och externt. Positionen kräver att man klarar av att både jobba självständigt med hög noggrannhet men även snabbt kunna omprioritera och jobba mer intensivt med högt tempo när det krävs.
I rollen som inköpare kan man inte vara främmande för förändringar då förändringstakten inom framför allt digitaliseringen är hög. Dessa förändringar gäller både arbetsuppgifterna och systemstöd.


Din profil
Vi ser att du har en relevant utbildning med inriktning inköp och för tjänsten även relevant arbetslivserfarenhet. Du trivs med att hantera ett högt operativt flöde med många gränssnitt. Du har lätt för att samarbeta över funktionsgränserna och inom inköpsfunktionerna. Du är serviceinriktad och du blir motiverad av att arbeta med problemlösning. Kunskaper om SAP är starkt meriterande.

Vi lägger även stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser gärna att du har en god social kompetens och har ett professionellt förhållningssätt till kunder både externt och internt. Du måste kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande.


Ansökningsförfarande
Detta är en konsultlösning vilket innebär att du inledningsvis anställs av Skill och jobbar på uppdrag hos kundföretaget. Urvalsprocessen och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Anna-Stina Pantzare, anna-stina.pantzare@skill.se. Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail.

Obs att tjänsten är ett sommarjobb.


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024