Junior Inköpare

Junior Inköpare

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Vill du bli vår nya kollega?

Vi rekryterar för framtiden och vill nu få kontakt med nya stjärnor som vill starta eller utveckla sin karriär hos oss på Scania. Vi rekryterar till flera avdelningar inom inköp och vill nu ha din ansökan om du vill få chansen att bli en av oss! 

Låt oss berätta om vårt jobb

Att jobba som junior inköpare, eller som vi kallar det, Buyer, är en väldigt bra möjlighet för dig att påbörja inköpskarriären där du inledningsvis lär dig Scania och vårt sätt att arbeta. I rollen fungerar du som ett oerhört viktig stöd till de mer seniora inköparna. En blandning av administrativa och mer utmanande uppgifter ingår i rollen och beroende på din erfarenhet kommer du få utveckla dina kompetenser samtidigt som du lär dig nya arbetsuppgifter. Hos oss kommer du att ha chansen att bidra från dag ett och utveckla dina förmågor. Du kommer att jobba nära ditt team och ni tillsammans kommer att bygga många kontakter både internt genom våra tvärfunktionella avdelningar och med externa leverantörer. 

Dagliga arbetsuppgifter 


• Att följa upp leveranser och avvikelser  
• Delta i strategiska och taktiska diskussioner tillsammans med teamet och business partners för att skapa förståelse för inköps olika behov 
• Assistera administrativa uppgifter såsom att beställa order, hantera fakturor, uppdatera prislistor, hantera och följa upp leverantörens förfrågningar om förändringar.

Vem är du?

Vi hoppas att du tycker om att bygga relationer, är väldigt driven och målinriktad och har en vilja att utvecklas. Det är också viktigt att du liksom vi trivs i en internationell arbetsmiljö. För att kunna utföra uppgifterna i denna rollen ser vi gärna att du uppfyller följande,   


• Ha intresse för både teknologi och business   
• Ha analytisk förmåga, är strukturerad och trivs med att arbeta i Excel 
• Behärska engelska i tal och skrift 
• Ha en stark förståelse och intresse för konsten av att förhandla kommersiellt  
• En relevant akademisk- eller yrkeshögskoleutbildning

Livet hos oss på Scania inköp

Scanias inköpskontor ligger i Södertälje och här kommer du att arbeta i ett modernt aktivitetsbaserat landskap som erbjuder projektytor, tysta rum och en lounge där du kan njuta av en kopp kaffe med dina kollegor under ett möte eller en paus. Här får du vara ansiktet utåt för ett av branschens starkaste varumärken gentemot leverantörer. Vi erbjuder dig en anmärkningsvärd karriär och utvecklingsmöjligheter. Du kommer att arbeta i ett fantastiskt team, som tar att ha kul på allvar.

Andra förmåner som vi hoppas kan locka är möjlighet till leasingbil, vi får en årlig bonus vilket gör att vi känner oss delaktiga i Scanias resultat, pensionsplan, flexibel arbetstid, lunch till reducerade priser och mycket mer! För den som vill finns också möjlighet till hybridarbete.

Bra för dig att veta om rekryteringsprocessen

I detta fall har vi inte någon specifik vakans i åtanke, vilket innebär att vi med denna annos efterlyser talanger till alla våra avdelningar på Scania Inköp. Urval, intervjuer och tester kommer att ske löpande och vidare kommer vi att försöka matcha din profil med kommande vakanser. Vi ser fram emot att få din ansökan redan idag, men senast 2022-09-26. För din kännedom kan vi eventuellt utföra en bakgrundkontroll inför denna position.

Vi ser verkligen fram emot din ansökan! 


#LI-Hybrid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 10 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 26 september 2022

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024