Junior inköpare

Junior inköpare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en driven och noggrann upphandlare med en passion för att optimera inköpsprocesser? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där sammanhållning och innovation står i fokus? Då är det här möjligheten för dig! Vi söker nu en engagerad upphandlare till vårt team som främst arbetar med inköp inom förpackningsdomänen.
Rollen innebär att lägga beställningar, följa upp leverantörers prestationer, taktisk planering, leverantörsmöten samt hantering av avvikelser i leveransflödet, både internt och externt, med fokus på leverantörers prestationer. Som upphandlare hos vår kund i Finspång kommer du att ansvara för att lägga beställningar och hantera inköpsprocessen. Du kommer att följa upp och utvärdera leverantörers prestationer, samt planera och schemalägga taktiskt. Deltagande i och ledande av leverantörsmöten är en viktig del av rollen, liksom att hantera och följa upp avvikelser i leveransflödet. Du förväntas vara en drivande kraft i introduktionen av nya processer och verktyg hos våra leverantörer. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt med hög noggrannhet samt snabbt kunna omprioritera och arbeta intensivt vid behov.
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning inom ett relevant område, även om detta är meriterande snarare än ett krav. Tidigare erfarenhet av inköp, minst två år, är nödvändigt för rollen. Kunskap om SAP är starkt meriterande. Du måste kunna kommunicera professionellt på både svenska och engelska, och ytterligare språkkunskaper på professionell nivå är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som noggrannhet, självständighet och förmåga att arbeta i högt tempo. Du bör också ha förmåga att anpassa dig till förändringar och vara positivt inställd till digitalisering och systemförändringar.
Du kommer att vara en del av ett sammansvetsat team på nio personer där teamwork och sammanhållning är viktiga faktorer. Förändringstakten är hög, särskilt inom digitalisering, vilket innebär att du inte bör vara främmande för förändringar i både arbetsuppgifter och systemstöd. Om du är en driven person med erfarenhet av inköp och en vilja att bidra till vårt teams framgång, är du välkommen att skicka in din ansökan.

Ansvarsområden
Lägga beställningar och hantera inköpsprocessen.
Följa upp och utvärdera leverantörers prestationer.
Taktisk planering och schemaläggning.
Deltaga i och leda leverantörsmöten.
Hantera och följa upp avvikelser i leveransflödet.
Vara en drivande kraft i introduktionen av nya processer och verktyg hos leverantörer.
Arbeta självständigt med hög noggrannhet samt snabbt kunna omprioritera och arbeta intensivt vid behov.


Kvalifikationer
Akademisk utbildning inom relevant område är meriterande.
Tidigare erfarenhet av inköp, minst 2 år.
Kunskap om SAP är starkt meriterande.
Professionella språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav. Ytterligare språkkunskaper på professionell nivå är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, såsom noggrannhet, självständighet och förmåga att arbeta i högt tempo.
Förmåga att anpassa sig till förändringar och vara positivt inställd till digitalisering och systemförändringar.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2024
  • Ansök senast: 2 oktober 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Buyer needed!

Buyer needed!

16 september 2024

16 september 2024