Junior Inköpare med kunskap inom logistik till Norma Sweden

Junior Inköpare med kunskap inom logistik till Norma Sweden

Arbetsbeskrivning

NORMA Sweden AB ingår i den globala koncernen NORMA Group som är en ledande leverantör av slangklämmor och kopplingslösningar. NORMA Sweden har tillverkning, lager, distribution, stödfunktioner och utveckling i Anderstorp med runt 80 medarbetare. Med cirka 9 000 anställda globalt, har koncernen ett internationellt nätverk av tillverkningsanläggningar och försäljnings- och distributionskontor i Europa, Amerika och Asien. Koncernen tillverkar ett omfattande utbud av innovativa produkter inom "Fastening", "Fluid"- samt "Water management" och är en ledande utvecklingspartner inom dessa områden. NORMA Group har över 10 000 kunder i mer än 100 länder. Läs mer om Norma Group och vår verksamhet på:

Who We Are | Leaders in Engineered Joining Technology | NORMA Group

Arbetar du idag med logistik eller är assisterande i inköpsprocesser och är redo för ditt nästa steg? Vi söker en junior Inköpare som har starkt personligt driv och samarbetsförmåga som vill arbeta i en föränderlig internationell koncern. Du blir en av våra nyckelpersoner i logistikflödet och säkerställer resurseffektivitet och kontakter med våra leverantörer

Vi erbjuder dig

Nuvarande inköpare tar steget vidare inom företaget och vi söker dig som vill arbeta inom en global koncern där vi satsar på innovation och långsiktiga lösningar. Hos oss kan du utvecklas i din roll, med dina kollegor och med vårt företag. Som Inköpare blir du en del av ett operativt team där samarbete, arbetsglädje och resultat är i fokus. Tjänsten erbjuder en mängd varierande och givande kontaktytor såsom externa leverantörer och distributionscentral, producerande enheter inom koncernen. Även om vi är ett relativt litet men kompetent team i på tillverkningsplantan i Anderstorp, så kommer du även samarbeta med internationella kollegor på systerbolag ute i världen.

Arbetsuppgifter

Som Inköpare ansvarar du för att säkerställa att material kommer hem i rätt tid, i rätt mängd och till rätt pris. Du tillhör inköpsavdelningen och din roll omfattar framför allt intern logistik inom koncernen, vilket innebär orderläggning, leveransbevakning och leverantörs kontakter. Det innebär lageranalyser, och stöd med leveransbesked till orderhanterare, samt att aktivt arbeta med att följa upp leveransprecision från egna tillverkningsenheter och externa leverantörer. Du arbetar med ständiga förbättringar gällande logistik samt inköpsprocessen. Utöver operativt inköp är du även delaktig i ett kontinuerligt gemensamt arbete för att förbättra inköpsresultat inom säkerhetslager, kvalitet, produktivitet och kostnad genom systematiskt LEAN arbete. Beroende på din bakgrund och intresse kan det bli aktuellt att ansvara för våra fraktkontrakt eller egna leverantörer.

Din profil

För att lyckas och utvecklas i rollen som Inköpare har du god kommunikationsförmåga, är professionell, lösningsorienterad och affärsdriven. Du bidrar med engagemang i ditt team genom att stötta, komplettera, främja samarbeten och erfarenhetsutbyten. Vi ser att du har förståelse för hela försörjningskedjan, antingen genom. Erfarenhet från likande roller som operativt inköp och/eller logistik, eller genom relevant eftergymnasial utbildning med inriktning logistik, inköp eller ekonomi. Vidare ser vi dig som stresstålig och lösningsorienterad, utan att riskera kvalitet och säkerhet i ditt arbete. Utvecklingsarbete ligger dig varmt om hjärtat och vi hoppas att du vill vara med att ta vårt inköps- och logistikarbete till nästa nivå. Kunskap om avtalsrätt från utbildning eller arbetslivserfarenhet samt kunskap om lagersaldon är meriterande.

I övrigt krävs det att du

* har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

* har en goda kunskaper inom MS Officepaketet, med fördel god kunskap i Excel

* har god systemvana, gärna Microsoft Dynamics 365 eller likande system

* god administrationsförmåga

Urval sker löpande och därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum 2023-01-30

Välkommen att registrera din ansökan på www.pulsbemanning.se. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Anela Drndo på Tel: 0370- 30 78 61 för mer information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PULS Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2023
  • Ansök senast: 30 januari 2023

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024