OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av inköp och goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). I din roll kommer du främst ansvara för att självständigt genomföra inköp och säkerställa att dessa sker på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt. Inköp sker främst genom direktupphandling, förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal.
Du kommer även hantera och analysera inköpsbehov utifrån olika system enskilt eller i samarbete verksamhetens beställare. I rollen ingår det också att arbeta tillsammans med andra roller på enheten samt att arbeta med administrativa arbetsuppgifter som exempelvis diarieföring.
Du kommer arbeta på kundens inköpsavdelning tillsammans med trevliga kollegor.
Erfarenhet / Utbildning
- Eftergymnasial utbildning inom inköp, bygg, teknik, ekonomi eller juridik
- Erfarenhet av att hantera inköp enligt LOU i minst 1 år
- Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
- Du behärskar svenska och engelska flytande
- Arbetat i moderna upphandlingssystem
- Genomfört upphandlingar självständigt
Personliga egenskaper
- Du kan planera, strukturera, kommunicera och prioritera ditt arbete
- Du har en god samarbetsförmåga
- Du har förmågan att kommunicera på ett enkelt och pedagogiskt sätt
Observera att uppdraget är en deltidstjänst, ca 60% av en heltid.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Start Januari 2021
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting