OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje, där Powertrain Purchasing är en av avdelningarna. Project Master Team arbetar mot avdelningens samtliga grupper med bl.a. prototypinköp, projektkoordinering och som stöd under hela inköpsprocessen. Då vi står inför många nya, stora och spännande projekt vill vi stärka upp vår grupp med nya medarbetare!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att prototypmaterial handlas upp till våra utvecklingsprojekt och arbeta direkt mot våra internkunder. Det innebär ansvar mot tidsplan, budget och kvalitet samt att självständigt arbeta med prototypmaterialförfrågan och orderläggning. En stor del av rollen är också att stötta andra inköpare med delar av inköpsprocessen. Uppgifterna består då bland annat av att förbereda och skicka ut förfrågningar samt sammanställa och analysera dessa tillsammans med senior inköpare. Du kommer också samla in och sammanställa annan information som behövs som underlag för beslut. I ditt arbete har du många kontaktytor. Naturligtvis internt på inköp men även mot andra funktioner på Scania som t ex R&D och självklart även mot våra leverantörer.
Din profil
Vi söker dig som är nyutexaminerad högskole- eller civilingenjör med ett starkt intresse för teknik, optimering och affärer.
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är resultatinriktad, analytisk, strukturerad och har förmågan att driva flera inköpsuppdrag parallellt och självständigt. Du trivs med ansvar och är trygg som kravställare. Vidare så strävar du efter att jobba långsiktigt och proaktivt för att kunna förbättra och effektivisera vår verksamhet och för att på bästa sätt kunna supportera övriga inköpare. Du trivs med att ta initiativ, driva förändring och utveckla den roll du befinner dig i. Då tjänsten även innebär flera gränssnitt både internt och externt tycker du om att samarbeta, träffa nya människor och att du behärskar engelska flytande i både tal och skrift.
Vi erbjuder dig
Vi ser denna tjänst som en mycket bra start på din karriär inom Scania och erbjuder dig en brant utvecklingskurva inom inköpsyrket genom strukturerad handledning, utbildningspaket och mentorskap.
Som anställd hos oss får du även ta del av andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer. För dig som bor i Stockholm och arbetar i Södertälje finns möjlighet att åka till jobbet med Scanias egen busslinje. Bussen åker från Cityterminalen och Liljeholmen och stannar direkt vid de olika arbetsplatserna i Södertälje.
För ytterligare information kontakta gärna
Anders Larsson, +46 8 553 537 02 Head of Powertrain Project Master Team, Purchasing.
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval kommer att ske löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20175591 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.
Kontaktpersoner på detta företaget
Randstad .