OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje, där Powertrain Purchasing är en av avdelningarna. Project masterteam arbetar mot avdelningens samtliga grupper med bl.a. prototypinköp, projektkoordinering och som stöd under hela inköpsprocessen, för både för nya artiklar och omförhandlingar av befintliga. Då vi står inför många nya spännande projekt behöver vi stärka upp vår grupp med nya medarbetare!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att stötta våra inköpare genom hela inköpsprocessen för att säkerställa rätt kvalitet i våra inköpsbeslut, och/eller genom att säkerställa att prototypmaterial handlas upp till våra utvecklingsprojekt. Uppgifterna består bland annat av att förbereda och skicka ut förfrågningar samt sammanställa och analysera dessa tillsammans med ansvarig inköpare, alternativt självständigt arbeta med prototypmaterialförfrågan och orderläggning. Du kommer också samla in och sammanställa annan information som behövs som underlag för beslut. I ditt arbete har du många kontaktytor intern på inköp, men även mot andra avdelningar som tex R&D, och självklart mot våra leverantörer.
Din profil
Vi söker dig som är nyutexaminerad högskole- eller civilingenjör med ett starkt intresse för teknik och att göra bra affärer, och som ser detta som ett steg in på Scania och Scania Purchasing.
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är resultatinriktad, analytisk och har förmåga att driva flera inköpsuppdrag parallellt på ett strukturerat och självständigt sätt. Du har förmåga att jobba långsiktigt och proaktivt för att kunna förbättra och effektivisera vår verksamhet och för att på bästa sätt kunna stötta ansvarig inköpare. Du trivs med att ta initiativ, arbeta självständigt och driva förändring och utveckla den roll du befinner dig i. Då tjänsten även innebär flera gränssnitt både internt och externt bör du tycka om att samarbeta, träffa nya människor och att du är flytande i engelska i både tal och skrift.
Vi erbjuder dig
Vi ser denna tjänst som en start på din karriär inom Scania och erbjuder dig som är ambitiös och gör en bra prestation en snabb utvecklingskurva, med mycket ansvar från dag ett och möjlighet att gå vidare till mer seniora roller, men också tack vare stor tillgång till vårt utbildningscenter kompetensutveckling från dag ett.
Som anställd hos oss får du även ta del av andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer. För dig som bor i Stockholm och arbetar i Södertälje finns möjlighet att åka till jobbet med Scanias egen busslinje. Bussen åker från Cityterminalen och Liljeholmen och stannar direkt vid de olika arbetsplatserna i Södertälje.
För ytterligare information kontakta gärna
Elin Högström, Rekryteringsspecialist, 08-55351316 (nås t o m vecka 28)
Mikaela Borneson, Rekryteringsspecialist, 08-55380326 (nås fr o m vecka 32)
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval kommer att ske efter semesterperioden som sträcker sig från v 29 till v 32.
Vi ser fram emot din ansökan!
Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20173150 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.
Kontaktpersoner på detta företaget
Randstad .