OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje, där Powertrain Purchasing är en av avdelningarna. Vi sitter i nyrenoverade lokaler nära både pendeltåg, regionaltåg och bussar. och fokuserar på artiklar till motor, växellåda och axlar. Både sådant som vi konstruerar själva men även leverantörskonstruerade komponenter.
Dina arbetsuppgifter
Som junior inköpare har du många kontaktytor internt på inköp, men även mot andra avdelningar som tex R&D, och självklart mot våra leverantörer.
I ditt arbete ingår att samarbeta med strategiska inköpare och realisera segmentstrategier inom ramen för ditt ansvarsområde och delta i att:
Driva arbetet med kostnadsrationalisering mot givna mål.
Förhandla avtal t.ex. allmänna leveransvillkor och övriga kommersiella villkor.
Driva regelbundna leverantörsmöte, utmana och vårda relationen.
Dessutom kommer du att:
Säkerställa och driva inköpsarbetet i fältkvalitetsärenden.
Strukturera våra inköpssystem och se till att priser och avtal hålls.
Agera som eskaleringspunkt för leverans- och produktionsstörningar.
Din profil
Vi söker dig som är nyutexaminerad högskole- eller civilingenjör med ett starkt intresse för teknik och att göra bra affärer, och som ser detta som ett steg in på Scania Purchasing. Har du tidigare erfarenhet av inköp från t.ex. sommarjobb eller examensarbete ser vi detta som meriterande.
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är resultatinriktad, analytisk och har förmåga att driva flera inköpsuppdrag parallellt på ett strukturerat sätt. Du har förmåga att jobba långsiktigt och proaktivt för att kunna förbättra och effektivisera vår verksamhet och för att på bästa sätt kunna stötta ansvarig strategisk inköpare. Du trivs med att ta initiativ, arbeta självständigt och driva förändring och utveckla den roll du befinner dig i. Då tjänsten även innebär flera gränssnitt både internt och externt bör du tycka om att samarbeta, hålla presentationer, träffa nya människor och att du är flytande i engelska i både tal och skrift.
Vi erbjuder dig
Vi ser denna tjänst som en start på din karriär inom Scania och erbjuder dig som är ambitiös och gör en bra prestation intressanta utvecklingsmöjligheter. Du kommer att ha mycket ansvar från dag ett och möjlighet att gå vidare till mer seniora roller. Din kompetensutveckling kommer även att stärkas från start tack vare vårt stora utbud av utbildningar.
Som anställd hos oss får du även ta del av andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer. För dig som bor i Stockholm och arbetar i Södertälje finns möjlighet att åka till jobbet med Scanias egen busslinje. Bussen åker från Cityterminalen och Liljeholmen och stannar direkt vid de olika arbetsplatserna i Södertälje.
För ytterligare information kontakta gärna
Björn Helenius, Commodity manager, 08-553 893 28 eller Fredrik Michelin, Commodity manager, 08-553 508 08.
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urvalet sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20175865 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.
Kontaktpersoner på detta företaget
Randstad .