Junior inköpare till Bosch Thermoteknik

Arbetsbeskrivning

Bosch söker nu en junior inköpare på deltid som kommer att övergå till heltid. Anställningen pågår till slutet av december. Perfekt för dig som är i slutskedet av dina studier och samtidigt vill börja jobba.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpare kommer du att:
- Kontrollera och dagligen följa upp ECR i SAP modul ECM tool
- Ladda ner ritningar från Team Center
- Skicka offertförfrågan till leverantörer
- Skicka ISIR-beställningar till leverantörer samt leveransuppföljning.
- Materialplanering och leveransuppföljning av artiklar som inte är godkänd för serieproduktion.
- Skapa och kontrollera prisunderlag
- Göra prisuppdatering enligt prisavtal i Jeeves
- Lägga beställning på prover och indirekt material i Medius
- Följa upp och korrigera fakturaavvikelse i Medius


Om företaget
Bosch Thermoteknik är marknadsledande inom värmeprodukter i Europa. Sortimentet omfattar allt från femliters varmvattenberedare till kraftvärmeverk på flera megawatt, anpassade för industriella byggnader. Företagets största satsning ligger i utvecklingen av energieffektiva produkter – med särskilt fokus på förnyelsebar energi.

Din profil
Skallkrav
- Lägst KY/YH-utbildning inom t.ex. industriell ekonomi eller inköp
- Engelska flytande i tal och skrift.

Meriterande
- Arbetslivserfarenhet inom relevant område

Som person är du strukturerad och bra på att hålla flera bollar i luften samtidigt. Du trivs med att arbeta i team och att kommunicera med leverantörer. Vidare har du lätt för att lära dig olika IT-applikationer och har goda kunskaper i Jeeves och MS Office, framförallt Excel.

Bosch erbjuder flexibla arbetstider, olika sport- och hälsomöjligheter och arbete i internationell miljö.



Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Start: Omgående
Omfattning: Deltid som kommer att övergå till heltid från och med 1 september
Lön: Enligt överenskommelse

Tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag passerat. Ansök redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid 50% Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 23 februari 2017

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Inköpare bygg åt kund

Inköpare bygg åt kund

25 oktober 2024

Inköpare

Inköpare

25 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

25 oktober 2024