OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i starten av din karriär som Inköpare och kan se dig själv i en ledarposition om något år? Motiveras du av att arbeta strategiskt såväl som operativt med inköp där din kommunikativa förmåga får sitt utlopp i interna och externa samarbeten? Har du även erfarenhet inom dagligvaruhandeln eller har jobbat med paketeringsmaterial? Varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
År 1955 lanserade Doggy sitt första helfoder och 50 år senare är de först i världen med att erbjuda våtfoder i Tetra Recart. Idag är Doggy AB är den ledande hund- och kattmatsproducenten i Sverige med mer än 100 års erfarenhet av djurmatstillverkning lokalt i Vårgårda. Företaget har ca 200 anställda, en årlig omsättning på 735 miljoner kr och ägs av Partner in Pet Food. Doggy är verksamt i mer än 20 länder där framgångsreceptet är att förmedla en del av Sverige i form av hållbara och naturliga produkter, alltid med djurens bästa för ögonen. Kunder är zoofackhandeln och dagligvaruhandeln.
Bolagets varumärken är bland andra Mjau, Doggy, Robur och Bozita. Doggy AB satsar stort på produktutveckling och innovation för att fortsättningsvis kunna vara med och leda den långsiktiga utvecklingen i branschen. Med kunskap, innovation och kärlek till katter och hundar levererar Doggy "kärlek från Vårgårda i varje matskål".
Doggy är på en tillväxtresa och söker nu dig som vill arbeta som Junior Inköpare för Doggys varumärken. Denna tjänst erbjuder även dig en möjlighet att växa in i en roll där du dessutom får implementera strategiska beslut med nationella såväl som internationella leverantörer på den svenska marknaden. Och på sikt ta allt mer ansvar och gå in i en ledarposition. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Doggy.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som inköpare har stort fokus på att säkerställa Doggys inköpsbehov och att aktivt söka nya möjligheter för att genomföra kostnadseffektivare inköp tillsammans med övriga nationella och internationella leadbuyers. Vidare ansvar är att hantera de lokala leverantörerna i linje med landsstandarder och PPF-koncernens krav. Ytterligare fokus är att utveckla samarbetet med leverantörer i samarbete med PD, QA, PM för att säkra konkurrenskraftighet men också söka efter alternativa leverantörer och material. Förgående poängterar vikten av både förståelse, kunskap och att känna till och hålla den lokala marknaden under kontinuerlig övervakning och vara medveten om marknadstrender och leverantörers positioner. Tjänsten som inköpare innebär även följande;
* Ansvara för korrekt och uppdaterad datahantering i transaktionssystemen samt förbereda och distribuera rapporter
* Hålla nära kommunikation med PD, QA,SC,PM och med landsledningsgruppen och med regelbunden uppdatering av marknadssituation
* Säkerställa kontinuerliga förbättringar i samarbete med respektive leadbuyer gällande total ägandekostnad, betalningsvillkor och servicenivå hos leverantörer
* Initiera och leda kostnadsbesparande initiativ i linje med inköpsstrategi för inköpskategorier och intressenternas förväntningar
* Ansvara för budgetberedning av materialpriser i samarbete med respektive leadbuyer
* Hantera leverantörsreskontra för landet genom bland annat optimering av betalningsvillkor och användning av sändningslager
* Stödja NPD-processen genom att tillhandahålla priser och specifikationer för TP-beräkning och produktutveckling.
* Säkerställer att högsta etiska standard uppfylls under leverantörsvalsprocessen
VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk utbildning inom inköp, ekonomi eller annan likvärdig utbildning/ motsvarande erfarenhet
- Minst 2 års erfarenhet av inköp på nationell eller internationell nivå - gärna inom husdjursfoder, foder eller livsmedelsindustrin
- Tidigare erfarenhet av att hantera lokala leverantörer där stor vikt har lagts på att skapa personliga kontakter och utveckla långsiktiga kundrelationer
- God vana av datahantering samt uppdatering och rapportering av olika inköpssystem
- God förståelse för och erfarenhet av förhandling i dialog med leverantörer och strategisk kostnadseffektivisering
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Observera att närmsta chef pratar endast engelska samt koncernspråket är engelska
- Öppenhet och flexibilitet för resor nationellt och internationellt
Som person har du lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du är kommunikativ, analytisk och har ett systematiskt arbetssätt. Vi ser också att du har en passion för ledarskap och en drivkraft att utvecklas i din roll samt att använda Doggys verktyg och processer optimalt. Ytterligare kompetenser som är fördelaktiga för denna tjänst är enligt följande:
* Affärsinriktad
* Resultatinriktad
* Innovativ
* Strategisk
#
Övrig information
* Ansökan: Skicka gärna din ansökan på engelska
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, rekrytering
* Placering: Vårgårda - möjlighet till hybrid
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
För mer information om Doggy vänligen - klicka här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231