Junior inköpare till flygbranschen!

Junior inköpare till flygbranschen!

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med inköp, upphandlingar och kanske flygplan i en tjänst med stort ansvar och härliga kollegor? Är du uppfinningsrik och gillar att testa nytt? Då kan det här vara något för dig!

Om rollen
I den här rollen jobbar du tätt mot era leverantörer i upphandlingar, kontrakt och med avstämningar mot era kravställningar. Du följer upp fakturor med hjälp av dina kollegor och gör prognoser för fortsatt samarbete med gamla och nya leverantörer. Du samlar in data, övervakar ekonomin och förbereder framtida upphandlingar. Du ser hur kraven på hållbarhet tillgodoses på ett kostnadseffektivt sätt och har ett fågelperspektiv inom ditt område i syfte att effektivisera ytterligare framåt.

Din profil
Vi tror att du uppskattar att testa nya vägar, du utvecklar snarare än förvaltar dina uppdrag och har en tydlig riktning framåt. Du trivs tillsammans med andra och tycker att teamwork är en självklarhet, att nätverka och skapa nya kontakter är vardagsmat. Du gillar fart, fläkt och omväxling, samtidigt som du självklart tar hand om dina enskilda uppgifter på ett resultatorienterat och strukturerat sätt. För att lyckas i den här rollen tror vi att du har ett intresse för hållbarhet och utveckling samt att du trivs i en ansvarsfull position.

Skallkrav
• Antingen eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, supply management eller annan utbildning vi anser likvärdig
• Alternativt arbetslivserfarenhet inom liknande områden eller av liknande arbetsuppgifter
• Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
• Utbildning eller erfarenhet från bränslehandel

Om företaget
Vår kund är ett flygbolag både i framkant och i tillväxt! De jobbar aktivt med att ställa om och bli mer gröna i alla delar av sin organisation, där kommer du att spela en viktig roll. Det är även ett företag i tillväxtresa och med några av de nöjdaste passagerarna i Sverige. Deras kontor och verksamhet hittar du i norra Stockholm.

Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Omgående och så snart som möjligt
Placeringsort: Bromma
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2023
  • Ansök senast: 19 maj 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024