OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en flexibel och lösningsorienterad junior inköpare för ett vikariat till ett tillverkande företag inom livsmedelsbranschen. Som inköpare ansvarar du för inköp av råvaror och förpackningsmaterial. Tjänsten är ett föräldravikariat fram till och med april/maj 2022. Fokus i rollen ligger på att följa upp och bibehålla goda relationer med företagets leverantörer.
Arbetsuppgifter
I rollen som inköpare arbetar du med att upprätta och förhandla kontrakt och avtal gällande främst råvaror och förpackningsmaterial men även indirekta material och externt tillverkade produkter. Du kommer löpnade att förhandla priser och volymer. Du ansvarar även för att kontinuerligt sammanställa rapporter över inköpssituationen till ledningen.
I rollen som inköpare rapporterar du till inköps- och logistikchefen och samarbetar nära avdelningarna marknad, sälj, kvalitet, ekonomi och produktion.
Kvalifikationer
För att axla rollen som inköpare bör du ha en universitetsexamen inom relevant område och vi tror att du har ett par års erfarenhet av ovanstående inköpsarbete. Du kan ha arbetat som antingen strategisk eller operativ inköpare alternativt inköpsassistent. Du har god kunskap om förhandlingsteknik och avtalsrätt. Erfarenhet från livsmedelsbranschen eller förpackningsbranschen är ett krav.
Personliga egenskaper
Vi söker en driven och ansvarstagande person som också är handlingskraftig och analytisk. Du värdesätter gott samarbete och är en utpräglad relationsbyggare. Du är en god kommunikatör och har förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbetssätt. Du är en utpräglad doer som levererar i tid till deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Att du har ett genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: omgående, gärna 1 november
- Omfattning: heltid
- Placering: Huddinge
- Uppdraget är ett konsultuppdrag under en föräldraledighet och du kommer att bli anställd hos oss på Andara Group fram till och med april/maj 2022.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varför jobba på Andara Professionals?
Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!