OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Junior inköpare till ICA
Vi söker nu en junior inköpare till vår attraktiva kund ICA i Stockholm. Har du tidigare erfarenhet av inköp samt är på jakt efter en utvecklande roll inom såväl strategiskt som operativt inköp? Då har vi en tjänst för dig! Motiveras du av att bygga långsiktiga relationer såväl som kommunikativa roller? Skulle du även beskrivas som såväl driven som engagerad? Låter detta som en tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan, redan idag!
Omfattning: Heltid, start i april och med uppdragslängd på cirka 6 månader. Eventuell chans till förlängning.
Arbetsbeskrivning:
Här välkomnas du till ICAs huhvudkontor i Solna Business Park. Uppdraget innebär många interna samt externa kontaktytor. Inriktningen på inköpen kan vara inom områden som: Marknadsföring, konsulter, HR-relaterade tjänster, Travel, Facilicyt Management och Säkerhet.
Arbetet är ett utvecklingsarbete och handlar mycket om att snabbt kunna göra ett gott intryck på de man har kontakt med för att vinna förtroende. I denna roll har du en rådgivande roll med en del besultsmandat. Ens dagliga arbete kommer handla om att -driva ett antal projekt parallellt inom en viss katergori (se de ovan inom tex Marknad, HR etc). och man har kontakt med leverantörer. I detta arbete har man tätt samarbete med de inom organisationen som kommer beröras av de inköp man projektleder. Vid sidan av dessa större projekt kommer man driva mindre arbetsuppgifter parallellt.
Exempel på dina arbetsuppgifter:
• Arbeta med inköp övergripande för koncernen med dotterbolag
• Förhandla och sluta avtal med tjänsteleverantörer
• Analysera och bidra i inköpsuppdrag i samarbete med såväl interna som externa aktörer och med fokus på till exempel mot Marknadsföring, HR, Travel, Facility Management samt konsulttjänster)
• Agera rådgivande, identifiera risker, agera proaktivt i både strategiska som operativa frågor
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• 1 års erfarenhet av en inköpsroll.
• God svenska samt engelska i såväl tal som skrift.
• Kunskap om kategoriinköp av tjänster.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person trivs du i miljöer där du får arbeta såväl strategiskt som operativt, med båda stora och små frågor. Du har ett analytiskt sinne samtidigt som du är en genomförare. Vidare är du kommunikativt smidig men också tydlig, både i tal och skrift. Är du dessutom trygg, intresserad och kan ifrågasätta så kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss!
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2018-04-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Marica Blomqvist | marica.blomqvist@randstad.se [ mailto:marica.blomqvist@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström