OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Junior inköpare till ledande teknikkonsultbolag
Är du nyexaminerad och intresserad av att arbeta som konsult? Är du dessutom ödmjuk, flexibel och trivs med ett socialt jobb? Här får du en unik möjlighet att vara med från början i en ny uppstartad gruppering hos ett av Sveriges ledande teknikkonsultbolag!
OM FÖRETAGET
Vår kund är ett av Sveriges ledande teknikkonsultbolag och är även rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. De har 17 000 hängivna medarbetare inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi inom just hållbarhet och transformativa segment.
DINA ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som inköpare hos vår kund kommer du att få möjlighet att arbeta bland annat med operativa inköp, uppföljning av leveranstider, ha löpande kontakt med leverantörer och arbeta med framtidsprognoser.
Du kommer vara placerad som konsult ute hos kund och det kan innebära dels stötta kundens befintliga inköpsavdelning om det finns någon eller vara i rådgivande position i större projekt.
Eftersom du arbetar som konsult kommer du att få en fin möjlighet att rivstarta din karriär med varierande och utvecklande arbetsuppgifter, det kan tex vara:
• Assistera seniora inköpare
• Följa upp ordrar
• Uppdatera komponentdata
• Kvalitetssäkring av leverantörer
Du kommer att tilldelas en mentor som vägleder dig och finns tillgänglig för tankar och funderingar för att du ska få bästa möjliga start in i projektet.
DIN PROFIL
För att passa in i rollen som inköpare bör du vara flexibel, ödmjuk och framåt. Det krävs även att du har en god social kompetens, är initiativtagande samt har en god struktur i ditt arbetssätt.
Skallkrav
• Relevant utbildning tex industriell ekonomi, YH mot inköp, Supply chain eller motsvarande
• Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
• Tidigare erfarenhet av inköp
• Intresse av digitala processer
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
VILLKOR
Startdatum: Enligt överenskommelse, gärna omgående
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996