OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst 1 års erfarenhet av att arbeta med inköp i en assisterande roll? Vill du arbeta på ett stort modeföretag med en inkluderande arbetskultur där alla medarbetare får komma till tals och behandlar varandra med respekt och ödmjukhet? Vi har det perfekta uppdraget för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en junior inköpare till vår kund, en jätte bland svenska varumärken som erbjuder varor inom mode och inredning. Företaget lägger stor vikt på välgjorda, hållbara produkter som ska älskas under en lång tid. Du kommer att ingå i ett team med ca 10 personer och arbeta med inköp och administration. Tjänsten är placerad på kundens kontor i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Företaget jobbar helt med egen produktion av produkter och som Junior Inköpare stöttar du aktivt en Senior inköpare med dagliga uppgifter såsom sortimentsplanering, hantering av varuprover, placering och bevakning och kvantifiering av beställningar samt extern och intern kommunikation. Du tar en aktiv roll i att göra säljanalyser, vidta åtgärder och följa upp. Du kommer även att ansvara för orderläggning och koordinera prover.
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker har ett starkt affärssinne, ett stort kundfokus och en passion för mode och inredning. Du har en administrativ ådra dvs. är noggrann och har ett öga för detaljer samt trivs att arbeta i ett arbetsklimat med högt tempo. Vidare är du social och har ett positivt förhållningssätt till allt du tar dig an! För att lyckas i rollen tror du att du har en stark multitasking-kapacitet och en vilja att vidta åtgärder.
Är det dig som vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Minst 1 års erfarenhet av att arbeta med inköp i en assisterande roll
Textilutbildning från exempelvis Textilhögskolan i Borås eller likvärdigt
God systemvana
Flytande i svenska och engelska
Intresse för mode eller inredning
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 veckor med möjlighet till förlängning. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34579 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.