Junior inköpare till välkänt kreditmarknadsföretag

Junior inköpare till välkänt kreditmarknadsföretag

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en junior inköpare till vår kund som är ett känt kreditmarknadsföretag. Detta är ett konsultuppdrag på heltid. Uppdraget startar i november och pågår i ca 10 månader, för rätt person kan det finnas möjlighet att få en anställning direkt hos kunden. Vår kund sitter i fina lokaler centralt i Stockholm



Beskrivning av tjänsten

Arbetet som inköpare kommer bland annat att innebära analys, utveckling och underhåll av processen för upphandling och leverantörshantering, inklusive relevanta styrdokument, verktyg och mallar, utbildningsmaterial, användarmanualer och rutinbeskrivningar i enlighet med företagets upphandlingspolicy. En annan viktig uppgift är att se till att upphandlingsavdelningen alltid har uppdaterad kontraktsinformation om tillämpliga avtal samt att vara en del av leverantörsutvärderingsarbetet, till exempel genom att göra bedömningar av leverantörernas efterlevnad av SLA (Service Level Agreements), Supplier Risk Reviews och upprättande av olika typer av rapporter, till exempel den årliga outsourcingrapporten. Du kommer också i den mån det är möjligt att ge praktiskt stöd till organisationen vid utfärdande av buddokument, förhandlingar och kontraktsskrivning.

Inköpsavdelningen arbetar tvärfunktionellt i Sverige, Norge och Danmark.



Lämplig bakgrund

Vi ser att du har en relevant akademisk utbildning alternativt KY-utbildning inom inköp eller motsvarande. Du är i början av din karriär och har 1-2 års erfarenhet av en liknande roll och har god förståelse för flödena inom inköp.

Du har kunskap om leverantörsrelaterade aktiviteter och hur dessa hanteras på bästa sätt. För att lyckas i rollen är att du är stark i att planera, hur saker och ting ska organiseras och administreras och även ha kunskap om projektledning samt ha förmåga att självständigt driva dina arbetsuppgifter, utveckla och genomföra strategiarbete. Du har förståelse för intern kontroll och relevant kunskap inom ekonomi och juridik och duktig på organisering och administrativa frågor.

Du har goda kunskaper i Excel samt är bra på att kommunicera på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Som person är du analytisk, bra på problemlösning samt är proaktiv och har ett starkt driv. Du är bra på att påverka och genomföra förhandlingar. Vi värdesätter att du är relationsbyggare och har goda kommunikationskunskaper, såväl muntligt som skriftligt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linda Stenfeldt på 076-6471633. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-10-13.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2021
  • Ansök senast: 13 oktober 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024