Junior Inköpsassistent

Junior Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Befattningen som Inköpsassistent är placerad på vår kunds produkt/inköpsavdelning där Du och ytterligare en inköpsassistent tillsammans med 4 produktchefer ser till att vår varuförsörjning fungerar samt att övriga avdelningar och kunder stöttas med nödvändig information och support.
Vår kund söker Dig som har ett stort engagemang för inköpsarbete och som gillar mångsidiga arbetsuppgifter. Du stimuleras av att, självständigt och i team, se till att vår varuförsörjning fungerar med täta kontakter med våra leverantörer, samt att både interna och externa kunder ges support.
Vi uppskattar att du är ansvarsfull, har servicekänsla och att kundförståelse är naturligt för Dig. Ditt arbetssätt är noggrant och du gillar ordning och reda. Du har lika lätt att jobba självständigt som att jobba i grupp. Du är prestigelös och beredd att hugga tag i olika arbetsuppgifter som behöver lösas. Naturligtvis är Din personlighet en viktig faktor.
Arbetsuppgifter
- Bevaka lagersaldon, lägga inköp och tillverkningsorder och leveransbevaka.
- Ha tät kommunikation med våra leverantörer, både i Sverige och utomlands.
- Boka hemtagningsfrakter, samt frakter för direktleveranser till våra kunder.
- Bevaka vår infomail där kunder ställer frågor om våra produkter och deras egenskaper.
- Vårda och uppdatera artikelregister/prislistor samt annan information i våra IT-system.
- Korrekturläsa tryckmaterial för förpackningar, kataloger etc.
- Uppdatera, underhålla och rapportera till externa register avseende våra artiklar.
- Arbeta med prislistor och prisunderlag.
- Kommunicera internt avseende status för inleveranser av artiklar, lagersaldon m.m.
- Stötta vår kundtjänst vid behov med orderläggning och telefonsupport till våra kunder.
- Assistera våra produktchefer och vår säljavdelning i olika projekt.
Din profil
- Det är meriterande om Du har erfarenhet av inköps-/avropsarbete eller arbete på kundtjänst
- Du talar och skriver engelska.
- Du är noggrann och strukturerad och gillar att ha ordning och reda.
- Du är van vid att jobba med MS Office (Excel, Word, Power Point) och har erfarenhet av arbete i affärssystem med order/bekräftelser etc.
- Du trivs i rollen att arbeta självständigt och ta egna initiativ, men är lika komfortabel att jobba i grupp.
- Det är en fördel om Du har arbetat med lagerstyrning/prognosbaserade inköp, samt om Du har erfarenhet av retail/butikssarbete.
- Det är en fördel om Du har körkort.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 7 maj 2021

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023