OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en junior Inköpsassistent som kommer vara ett administrativt stöd med fokus på leverantörsregistrering.
I rollen ingår att säkerställa att masterdata för leverantör är kvalitetssäkrad och användbar för hela verksamheten. Det innebär bland annat ett tätt samarbete med företagets leverantörsreskontra för att säkerställa korrekta uppgifter på leverantör, syftet är att möjliggöra att fakturor kan betalas.
Kortfattade arbetsuppgifter
Via telefon och mejl guida leverantörer hur de registrerar sig i inköpsportalen
Kvalitetskontrollera registrerade leverantörsuppgifter och föra över dessa till andra affärssystem
Säkerställa, uppdatera och underhålla grunddata för leverantör
Utföra administrativa uppdateringar i inköpssystemet
Hantera andra inkommande samtal och e-post från leverantörer och interna kontakter
Skallkrav
Erfarenhet av administrativt arbete
Goda kunskaper i Excel och MS Office
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Vana att arbeta med många parallella informationsflöden
Tidigare arbetslivserfarenhet
Gymnasieutbildning eller annan kompetens/erfarenhet som uppväger gymnasiekompetens
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid med start så snart som möjligt, visstid start omgående t.o.m. dec 2023 med goda möjligheter till förlängning och arbetstiden är dagtid.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.