OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administrativ stjärna som vill arbeta på en av Sveriges ledande företag inom försvarsindustrin? Har du ett intresse för inköp och logistik? Saab Kockums erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa både som person och i din yrkesroll!
OM ROLLEN
I denna roll kommer du ha en tvådelad roll. I huvudsak kommer du bli ansvarig för ett internt inköpssystem, vara med bygga upp en ny struktur för hur detta hanteras internt och, med nära stöd från chef, designa arbetsprocessen för detta. Du kommer här främst ha interna kontakter med avdelningschefer inom bolaget för att stötta dem i inköp av bland annat kontorsmateriel och kläder. I detta system görs även större beställningar av utbildningar och konsulter.
Tillsammans med ett team på tre medarbetare kommer du resterande tid stötta med inköpsuppgifter som är mer produktspecifika. I den del av rollen kommer du placera ordrar, leveransbevaka, kvalitetskontrollera och hantera avvikelser.
Du har i rollen båda externa och interna kontakt, främst över telefon och mejl.
OM DIG
För att trivas i rollen som inköpare är du noggrann och strukturerad. Du är kommunikativ och vågar driva på för att få saker gjorda, du tar kontakt som behövs och söker på egen hand upp relevant information och kontakter. Du bör ha ett helhetsperspektiv som bidrar till att processerna ständigt förbättras och du delar med dig av kunskap till kollegor. Vidare är det också viktigt att du trivs med att jobba självständigt så väl som i grupp.
Detta är en junior tjänst, en perfekt ingång för att utvecklas inom bolaget! Vi lägger stor vikt vid rätt person, snarare än formella kompetenser.
Krav:
•Administrativ erfarenhet, minst 1 år
Alternativt•Nyexaminerad från YH-/ kandidatutbildning inom ekonomi/ inköp/ logistik
Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning kommer du därför genomgå en säkerhetsprövning, vilket här innebär krav på svenskt medborgarskap.
Meriterande:
•Erfarenhet inom inköpOM FÖRETAGET
Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Deras verksamhet sträcker sig världen över och kollegor inom bolaget finner du på samtliga kontinenter. Saab utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas behov gällande försvars- och säkerhetslösningar, system och produkter samt aeronautik.
OM FRAMTIDEN
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos Saab.
Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju med rekryterare, referenstagning, en intervju med avdelningschef på Saab och slutligen säkerhetsprövning.
För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Isabell Wirgin via e-post: isabell.w@framtiden.com eller telefonnummer: 0722091950.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
VILLKOR
Start: Januari, eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Karlskrona
Arbetstider: Kontorstid
Omfattning: Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996