Junior inköpsassistent till Solna

Arbetsbeskrivning

Har du ett driv och är problemlösningsfokuserad? Trivs du i miljö där det är mycket samarbete och det ställer krav på struktur? Då har vi på SJR ditt nästa uppdrag!

Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som är junior inköpsassistent och är tillgänglig för ett konsultuppdrag med start omgående och 12 månader framåt. Kunden sitter i Solna och är ett stort internationellt bolag med en trivsam miljö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som junior inköpsassistent kommer du arbeta med b.la;
- Hantera uppgifter relaterade till sponsring och andra FFS-avtal. Detta innefattar kontraktsavtal, skapande av inköpsordrar, hantering av betalningar samt övergripande dokumentation.
-Hantera alla uppgifter relaterade till betalningar via HPR
-Hantera administration i olika system samt kalenderhantering för nordisk vd
- Samarbeta och kommunicera internt och externt för att lösa problem, undanröja flaskhalsar och säkerställa leverans i tid i en komplex miljö med flera intressenter.
I denna roll har man ett brett samarbete med Business Operations Team och Team Lead samt att du ser till att


Lämplig bakgrund
Du har en kandidatexamen inom relevant område och har arbetat med ovan angivna arbetsuppgifter i något år. Du har en stor systemvana och framför allt från Officepaketet och gärna från CRM system. Har du tidigare jobbat inom läkemedelsbranschen eller hälso/sjukvård är det extra meriterande. Kundens koncernspråk är engelska vilket gör att det ställer krav på att du är flytande i både engelska och svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att trivas hos kunden är du proaktiv och självständig i ditt arbete. Du har ett eget driv och har lätt för att komma in i nya arbetsuppgifter. I denna roll där du har många kontaktytor ställer det krav på att du är flexibel med en serviceinriktad inställning samt klarar av stressiga situationer.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-09-14.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2024
  • Ansök senast: 14 september 2024

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023