Junior IT konsult - sökes till Connect i Östersund

Arbetsbeskrivning

Connect strävar efter att förenkla våra kunders digitala vardag genom att kombinera personlig service med teknik och kunnande i framkant och på så sätt skapa ett långsiktigt värde. Vi är på en tillväxtresa och behöver fler drivna talanger som vill vara med i vår utveckling. Just nu söker vi efter en junior IT konsult som vill göra skillnad för våra kunder där du tillsammans med oss kommer bli en del av en stark gemenskap och affärsdriv.

I din roll hos oss

Som Junior IT konsult kommer du vara en viktig del av våra lokala team i Östersund. I din roll kommer du att ansvara för att ge våra kunder den service och IT-support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Du kommer därför arbeta med allt inom infrastruktur och drift med fokus på användarproblem i Microsoft 365. Du kommer även arbeta med AD, behörigheter och uppsättning av GPO:er. I och med att vi är ett lite mindre men tajt team kommer du att få möjlighet att bredda dina arbetsuppgifter och ta dig an mer och mer komplexa problem ju längre tiden går. Supporten du ger till våra kunder sker både via telefon och ärendehanteringssystem där du ensam tar ansvar för att dispatcha och skicka vidare ärenden till dina kollegor i teamet. Det kommer även finnas situationer där du måste åka ut till kunder och lösa problem på plats.

På Connect finns det goda möjligheter att utvecklas. Ambitionen med tjänsten är att du på sikt kan gå in i en renodlad IT-konsultroll där du får ta mer kundansvar. Har du ett starkt intresse för IT och vill ta nästa steg i din karriär har du hamnat helt rätt!



Din bakgrund och profil

För att lyckas i din roll som junior IT-konsult bör du ha erfarenhet ifrån en liknande roll. Du bör känna dig trygg i din tekniska kompetens och ha arbetat i en servicedesk eller med onsitesupport tidigare. Som person har du ett naturligt engagemang för IT och är således involverad och driven i det arbetet du gör, både mot kollegor och mot kund. Du bör även trivas i en roll med mycket ansvar och tar både funktionalitet och säkerhet i beaktning. Att ha hög grad av servicekänsla är en självklarhet samt en god kommunikativ förmåga. Du kan arbeta självständigt men gillar också att samarbeta med dina kollegor.

Krav

- Tidigare erfarenhet i M365

- Tidigare erfarenhet av att arbeta med behörigheter i AD

- Flytande språkkunskap i svenska

- Behärskar engelska i tal och skrift



Om Connect

Vi på Connect är cirka 160 anställda och finns på 13 orter i Sverige, allt ifrån Skåne till Östersund med huvudkontor i Göteborg. Bolagets drivs med en fokuserad entreprenöriell anda med förmåga att skräddarsy lösningar för varje kunds unika behov. Tekniska lösningar för kontor inom alla våra affärsområden är starkt sammankopplade med varandra och till sist flyter allt ihop till det som vi dagligen kallar IT. För att nyttja tekniken rätt och att välja rätt säkerhetsnivå samt drifttyp, krävs ofta en rådgivare som förstår helheten och som kan hjälpa till att navigera i en värld som snabbt förändras. Det är just den rådgivaren som vi är.

Under året har Connect blivit en del av InfraCom-koncernen. Förvärvet bidrar med ännu fler egenproducerade och kostnadseffektiva lösningar. Tillsammans med InfraComs produktion av IT drift och smarta telefonilösningar och Connects sälj- och konsultorganisation kan vi skräddarsy lösningar som passar våra kunders behov och önskemål. Vi kommer att fortsätta att fokusera på att leverera högkvalitativa och pålitliga tjänster samtidigt som vi investerar i innovation och teknik för att hålla oss i framkant av branschens utveckling. Summeringen av vårt erbjudande skulle kunna beskrivas som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni, producerat i InfraCom och framburet till marknaden av Connect





Varför Connect?

Vi uppmuntrar samt stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Du som medarbetare är därför viktig för oss! Genom Connect kommer du att få ta del av:

- Glada och drivna kollegor

- En dynamisk miljö med starkt säljdriv

- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, sammanhållning och ha kul på jobbet!

- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Ett bolag som är anslutna till kollektivavtal



Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor kring rollen eller din ansökan kan du kontakta Petter Bahlenberg (petter.bahlenberg@connect.se). Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Bogren
+46 31-333 54 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Connect
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Besöksadress

Kungsgatan 48 A
None

Postadress

Kungsgatan 48 A
Göteborg, 41115

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024