OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Perido söker en IT-rekryteringsassistent till vårt eget team. Du blir en del i vår verksamhet som bygger på sunda värderingar, en utpräglad entreprenörsanda, och ett stort personligt engagemang. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att jobba med att söka fram kandidater enligt kravprofiler, främst med IT-kompetens, till de uppdrag vi får in. Du kommer t ex att söka i databaser, skriva annonser, ringa upp och boka in kandidater för intervjuer, ringa till referenter och sköta administrativa sysslor som hör till rekryteringsprocessen. Hos oss får du möjligheten att utvecklas tillsammans med mycket kunniga, engagerade och trevliga kollegor på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Du får börja som assistent och det finns sedan stora möjligheter att gå vidare till en rekryterarroll där du även t ex håller intervjuer själv. Kravprofil - Nyexad från PA-utbildning eller motsvarande - Intresse för människor och rekryteringsområdet - Du har ett stort IT-intresse och stor kunskap om programmeringsspråk eller ett IT-teknikområde tack vare studier eller jobberfarenhet och du lär dig gärna mer - Uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är snabb och tycker om ett högt tempo. Du tycker om att arbeta med många saker samtidigt. Såväl människor som administration är något du gärna jobbar med.