OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cary Group är en europeisk marknadsledare inom hållbara lösningar för reparation och byte av fordonsglas, med ett kompletterande erbjudande för reparation av plåt- och lackskador. Cary Group söker nu en Junior IT-Support till deras first-line i Stockholm. Älskar du att ge service, brinner för teknik och är sugen på nästa steg i din karriär? Ta då chansen och sök tjänsten idag - urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
I denna roll som Junior IT-Support kommer du sitta inhouse på first-line support och ha stöttning ifrån dina kollegor på second-/third-linesupport. Du kommer att hantera inkomna ärenden genom ett ärendehanteringssystem och via telefon, chatt och mejl. Ditt arbete kommer även att, vid behov, inkludera lokal support på plats. Du kommer att ta fullt ägandeskap för tilldelade ärenden och ansvara för att analysera, bedöma och lösa problem från början till slut. Du behöver därför vara tekniskt intresserad och känna till de IT-supporttekniska grunderna samt Microsofts miljö. Vid mer komplexa ärenden kommer du ha möjlighet att slussa vidare till kollegorna på second-/third-linesupport.
Du kommer att vara tekniskt stöd till den svenska organisationen och ditt arbete kommer att inkludera datorklienthantering, nätverksfelsökning, Microsoft 365, Microsoft Active Directory Administration, Teams mm.
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av att ha arbetat som IT-Support i en servicedesk/helpdesk eller liknande.
- Har erfarenhet att administrera Office applikationer, AD, Intune, Azure och Exchange som tjänster.
- Har PC-kunskaper och kunskap av kringutrustning och hårdvara, så att du förstår hur tekniken fungerar.
- Har mycket goda kunskaper om nätverk/TCP-IP.
- Har erfarenhet av Windows-plattformen på server och klientsidan så att du kan navigera i operativsystemet.
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har
* En eftergymnasial utbildning med inriktning mot exempelvis IT- och supporttekniker.
* God kännedom inom Microsoft 365 - applikationer (Office, Teams, SharePoint).
* Administration av telefoniabonnemang i Telia Touchpoint
* Supportärendehantering i Atlassian Jira Service management
* Kännedom utav SLA och ITIL
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du älskar att ge service till människor och har en teknisk kompetens och intresse i Microsofts produkter, så att du på ett pedagogiskt och lösningsorienterat sätt kan vara ett användarstöd till Cary Groups verkstäder som behöver support. Du är en lagspelare, brinner för att lösa problem och visar på nyfikenhet för att lära dig nya saker. Det kommer krävas att du är tålmodig, orädd och självgående i din roll.
Vad Cary Group erbjuder:
* En familjär och entreprenöriell kultur med högt i tak.
* Trevliga och ljusa lokaler vid Hammarby Kaj i Stockholm.
* En internationell miljö med verksamhet i 10 europeiska länder.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag . Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga.
Övrigt: Det kommer att genomföras en bakgrunds- och kreditkontroll inför anställning.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Cary Group är en av marknadsledarna i Sverige, Danmark, Norge, Storbritannien, Spanien, Portugal, Tyskland, Österrike och Luxemburg inom reparation och byte av bilglas med ett kompletterande erbjudande inom reparation av plåt- och lackskador och SMART Repair (Small to Medium Area Repair Techniques).
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231