Junior IT-support till framgångsrikt konsultbolag

Arbetsbeskrivning

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Vill du arbeta i en omväxlande och kvalificerad roll inom first line-support i en härlig arbetsmiljö som genomsyras av professionalism och serviceanda? Då har vi jobbet för dig!

Komet söker för uppdragsgivares räkning en social och serviceminded first line-support för långsiktigt uppdrag  hos ledande teknikkonsultbolag med kontor i Stockholms innerstad.

Som servicedeskmedarbetare hos vår kund stöttar du orgnaisationen med allehanda IT-support. Fokus ligger på att över telefon och e-post ge support till företagets interna användare. Den dagliga supporten i företagets first line innefattar bland annat felsökning, installation och uppdatering av hård- och mjukvara, kontoadministration i AD, etc.

Är du den vi söker?

Vi söker en utpräglad problemlösare med mycket goda kunskaper inom PC-miljö, både vad gäller mjukvara och hårdvara. Vi ser gärna att du har läst en IT-inriktad utbildning på gymnasial eller eftergymnasial nivå och att du har tidigare erfarenhet av någon form av support eller kundservicearbete över telefon. Tidigare erfarenhet av IT-support är mycket meriterande och det är en klar fördel om du har goda serverkunskaper. Eftersom du kommer att supporta i första hand svensktalande användare, men vid tillfällen även engelskspråkiga, så är flytande svenska och goda kunskaper i engelska ett krav.

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för IT och samtidigt tycker att det är kul att hjälpa människor. Din sociala och kommunikativa förmågan är av högsta vikt, att du är lyhörd, inkännande och har förmågan att bemöta alla olika typer av användare på ett korrekt och ödmjukt sätt. Vidare är du en driftig och självgående person, som ”får saker ur händerna”.

Information om uppdraget:
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid under minst två månader med stora chanser till förlängning
Arbetstider: Kontorstider

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Komet Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 10 december 2013

Besöksadress

Box 70368 10724 Stockholm
None

Postadress

Box 70368
Stockholm, 10724

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024