Junior IT Supporttekniker till Svea Bank

Junior IT Supporttekniker till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Nu söker vi dig som har ett gediget intresse för IT och teknik för rollen som IT Supporttekniker till Svea Bank! Trivs du i en händelserik arbetsmiljö där du får arbeta med service i fokus? I så fall kan detta vara rätt tjänst för dig!

Vad kommer du att göra?
Rollen som IT supporttekniker innebär att du dagligen hjälper användare som stött på tekniska problem av alla möjliga slag. Du kommer att arbeta med att lösa inkommande supportärenden samt en hel del andra IT-relaterade uppgifter. Ärendena varierar i komplexitet och handlar om både hård- och mjukvara, därför blir din vardag allt annat än monoton och tråkig! Du kommer tillhöra vårt First Line Support team, ett sammansvetsat och hjälpsamt team med användaren och tekniken i fokus. Här finns mycket stor kunskap inom allt du som supporttekniker ska hantera, något de alltid ställer upp och delar med sig av. En vanlig dag i rollen som IT-supporttekniker innebär följande:

Hantera och lösa inkommande ärenden via telefon, mail och fjärrstyrning

Felsöka datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan teknisk kringutrustning

Kontohantering i Microsoft Active Directory

Ansvara för patchning och mjukvarudistribution

Installera nya program och applikationer


Vem söker vi?
Då arbetet ställer krav på såväl serviceförmåga som tekniskt kunnande ser vi gärna att du har minst en grundläggande nivå av teknisk kunskap samt erfarenhet av serviceinriktat arbete sedan tidigare. First Line Support teamet i Solna hanterar supportärenden från flera länder i koncernen vilket innebär att du behöver kunna engelska såväl som svenska flytande i både tal och skrift.

För den här rollen söker vi en person som är självgående och öppen, med god samarbetsförmåga och vilja att ge bra service till våra användare i koncernen. Du bör ha en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, vara pedagogiskt lagd och kunna kommunicera med individer på olika nivåer. Vi tror även att du har en hög problemlösningsförmåga, och att du trivs med att arbeta i ett tidvis högt tempo.

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen.

Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ellen Hallengren på ellen.hallengren@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2024
  • Ansök senast: 6 april 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024