Junior IT-tekniker

Junior IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

Vår IT-avdelning ansvarar för allt systemstöd gentemot huvudkontoret och våra tre fastighetskontor, drygt 200 butiker samt de tre centrallagren i Rosersberg, Örebro och Halmstad. Detta inkluderar butikssystem såväl som logistik-, ekonomi- och rapporteringssystem. En av IT-avdelningens viktigaste uppgifter är att skapa rätt systemstöd och att få dessa flöden att fungera felfritt – dygnet runt, alla dagar, hela året. IT-avdelningen är indelad i följande grupper: Service & Support, Infrastructure Management och Business Solutions.


Vad blir dina arbetsuppgifter?
Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att lösa incidenter och serviceärenden som inträffar inom hela företaget. Arbetet kommer utföras i samarbete med våra övriga IT-avdelningar, Lidls internationella support samt med externa leverantörer. Du arbetar med att lösa inkomna ärenden som rapporterats in via telefon, ärendehanteringssystem eller från någon av våra leverantörer. Du ansvarar för att dokumentera dessa ärenden samt vid behov uppdatera vår kunskapsdatabas.
Arbetet kommer även innebära övervakning av våra system med målsättning att hitta och åtgärda incidenter innan de uppmärksammats som ett problem för verksamheten. Förutom incidenthantering kommer du även arbeta med leverans av IT-beställningar till våra användare i rätt tid med hög kvalité enligt fastställd SLA.
 
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi tror att du som söker har en gymnasieutbildning i grunden som du sedan byggt på med någon form av utbildning inom IT. Yrkesmässigt har du minst två års erfarenhet av att arbeta med IT-support, och vi ser det som meriterande om du har arbetat inom retail. Arbetet kommer från och med hösten 2020 utgå från vårt nya huvudkontor i Barkarby men i tjänsten ingår också återkommande lagerbesök vilket gör att B-körkort är ett måste.
 
Förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens och kommunikationsförmåga mycket viktig. Du är en engagerad problemlösare med stort ansvarstagande. Vidare så kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du har språkkunskaper i tyska samt praktisk erfarenhet av Microsoft server- och klientmiljö, Apple klientmiljö, Active Directory, Office 365, Cisco-produkter, VMWare, ServiceNow och ITIL.


Vad kan vi erbjuda?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Union-en/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna till och med år 2020 då vi flyttar till Barkarby.


Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 13 mars 2020. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 2 april 2020

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

Citrixtekniker

Citrixtekniker

27 november 2024