OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, danspedagogik, film, media, opera, scenkonst och skådespeleri. Genom banbrytande utbildning och forskning vill vi stärka konstens kraft och förmåga att möta samhällets utmaningar. I miljön för konstnärlig forskning har vi unika möjligheter att fördjupa utbildningarna och skapa tvärkonstnärliga samarbetsprojekt.
Vill du bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö? Hos oss blir du en viktig del i den kritiskt reflekterande och inkluderande miljön. Genom nyskapande arenor för morgondagens tongivande konstnärer, forskare och pedagoger bidrar vi på konstnärlig grund till en aktiv dialog med det omgivande samhället. Gemensamt bär vi en kultur med en stark vi-känsla som utmärks av ansvar, tillit och engagemang där olikheter tillvaratas.
Välkommen att söka anställning som Junior IT-tekniker vid Stockholms konstnärliga högskola.
IT-avdelningen svarar för drift och support av vår IT-infrastruktur samt användarstöd med frågor kring datorer, skrivare, och telefoni både för studenter och personal. IT-avdelningen består idag av 7 medarbetare och en chef. Avdelningen tillhör högskolans förvaltning och är belägen på Östermalm i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Som tekniker i vår IT-support arbetar du med att lösa praktiska problem samt att ge användarstöd för Windows- och Mac-datorer samt iPhone och Androidtelefoner. Du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller supportfrågor inom SKH. Tillsammans med dina kollegor kommer du att bemanna vår servicedesk som är öppen vardagar kl 08.00 – 16.00 samt självständigt lösa frågor i vårt ärendehanteringssystem och arbeta med övriga på avdelningen förekommande uppgifter.
Önskvärda kvalifikationer
- Utbildning på minst gymnasienivå med inriktning data/IT
- God kännedom om Microsoftbaserade produkter för PC och Mac
- Goda kunskaper i IT-verktyg för digitala möten samt live-streaming, t.ex. Zoom
- Kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt
- Du gillar att ge service och stöd till personal och studenter
- Du har god samarbetsförmåga
Meriterande
- Gärna erfarenhet av arbete med support i en servicedesk
- Intresse för och kunskap om digitaliseringens möjligheter
För att trivas hos oss är det bra om du gillar att ha omväxlande arbetsuppgifter. Du har intresse och vilja att ständigt lära dig nya saker. Du har initiativförmåga och är inte främmande för att vid behov ta dig an nya utmanande arbetsuppgifter.
Om anställningen
Anställningens omfattning är heltid och är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Om ansökan
Du registrerar din ansökan och laddar upp dokument i vårt rekryteringssystem. I korthet ska ansökan innehålla meritförteckning (CV och personligt brev) med kopior på handlingar du vill styrka meritförteckningen med.
Eventuella bilagor du vill åberopa som inte kan skickas via vårt rekryteringssystem skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer 2021/257/2.2.1
Sista ansökningsdag är den 22 april 2021.
Välkommen med din ansökan!
För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Stafbom, chef utbildningsadministrativa avd
08 - 494 00 289
Olof Halldin, bibliotekschef
08-494 00 531
Personalhandläggare Martin Arleskär
0849400808
0769400808
Forskningsledare Rolf Hughes
08 - 494 00 311
Jan-Erik Sahlberg, avdelningschef
08 - 494 00 296
Martin Arleskär, personalhandläggare
08 - 494 00 808
Maria Hedman Hvitfeldt
08 494 00 607
Beata Alving, prefekt
08 - 494 00 821
Maria Hedman Hvitfeldt prefekt
08 494 00 607
Beata Alving, prefekt
08-494 00 821