OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT och service? Trivs du som bäst i en arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter? Kanske har du kanske erfarenhet av service desk sen tidigare? Missa då inte chansen att söka in som IT tekniker till Nederman i Helsingborg!
OM TJÄNSTEN
Nederman är en världsledande leverantör av produkter och system inom området miljöteknik med fokus på luftfiltrering, rening och återvinning. Deras lösningar bidrar till att minska miljöpåverkan från industriproduktion, skapa ren och säker arbetsmiljö samt öka produktionseffektivitet. Hos Nederman kommer du att få ta del av en verksamhet där man lägger stort fokus på kund, miljö och mod.
Du erbjuds
* En chans att arbeta i en världsledande global organisation med väldigt goda utvecklingsmöjligheter inom företaget
* En mentor som kommer ha ett personligt intresse i din utveckling och finnas som bollplank för idéer, feedback och frågor
* En dynamisk miljö med väldigt varierande arbetsuppgifter. Eftersom man sällan stöter på samma problem och utmaningar kommer du ständigt att utvecklas och lära dig mer
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT tekniker kommer du tillhöra ett team bestående av åtta personer som i dagsläget agerar som global support för verksamheten. Här kommer du få vara i en varierande miljö där du kommer stå till tjänst för ticket-hantering, beställning av hårdvara och administration av användare med mera. I rollen krävs det att man är kommunikativ och serviceminded ut i fingerspetsarna. Vi kommer därmed lägga stor vikt i dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten.
Du kommer bland annat att:
* Hantera ärenden via ticket-system
* Jobba med användare i AD
* Beställa hårdvara, installera och leverera ut till slutanvändare
VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant utbildning inom IT eller har arbetat inom service desk sen tidigare.
- Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska
- Har erfarenhet av AD
Det är även meriterande om du har erfarenhet av:
* Ärende hantering via ticket system
* Microsoft 365
* Nätverk
Vi söker dig som är kommunikativ, serviceminded, initiativtagande och problemlösande. Som första urvalsteg i ansökningsprocessen kommer du behöva genomföra personlighet och kognitiva tester.
#
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Helsingborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nedermans önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Nederman!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231