OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.
Kort om rollen
Har du ett starkt IT-intresse och tycker om att leverera utmärkt service? Är du driven och vill arbeta i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan detta vara en tjänst för dig!
Din roll
Dina arbetsuppgifter innefattar i första hand att lösa incidenter och serviceärenden som inträffar inom hela företaget. Arbetet utförs i samarbete med våra övriga IT-avdelningar, Lidls internationella support samt med externa leverantörer. Du löser inkomna ärenden som rapporterats in via telefon, ärendehanteringssystemet ServiceNow eller från någon av våra leverantörer. Du ansvarar för att dokumentera dessa ärenden samt vid behov uppdatera vår kunskapsdatabas. Du arbetar även med att hjälpa kollegor på plats i vår servicedesk.
Vidare arbetar du med att övervaka våra system med målsättning att hitta och åtgärda incidenter innan de uppmärksammats som ett problem för verksamheten. Förutom incidenthantering arbetar du med leverans av IT-beställningar till våra användare i rätt tid med hög kvalité enligt fastställd SLA.
I din roll rapporterar du till Gruppchef IT Helpdesk.
Din profil
Vi tror att du som söker har en gymnasieutbildning i grunden som du sedan byggt på med någon form av utbildning inom IT. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från detaljhandel och har arbetat med IT-support.
Förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens och kommunikationsförmåga mycket viktig. Du trivs med att ta ansvar, har en stor vilja att lära och är en engagerad problemlösare. Du kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande med praktisk erfarenhet av Microsoft server- och klientmiljö, Apple klientmiljö, Active Directory, Office 365, Cisco-produkter, ServiceNow och ITIL.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
* Gå in via länken ”ansök nu”
* Fyll i formuläret
* Bifoga CV
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 09.09.2022. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!