OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en relativt nyexad jurist som dessutom har viss erfarenhet från handläggning är det dig vi söker efter! Brinner du för att arbeta med utredningar och göra bedömningar som förbättrar och skapar rättvisa i människors liv? Trivs du dessutom med att ha många kontaktytor? I så fall vill vi gärna veta mer om dig, läs vidare och ansök redan idag!
Om tjänsten
Junior jurist sökes som handläggare till kansliet för en myndighets överklagandenämnd. Nämnden är en domstolsliknande myndighet som handlägger överklagandeärenden inom myndighetens område. Behov finns av en junior jurist till kansliet. Rollen är avsedd att i första hand avhjälpa andra jurister på enheten på grund av en ökad tillströmning i inkommande ärenden. Arbetsuppgifterna är i första hand administrativa. Vi har ett ärendehanteringssystem W3D3 som vi arbetar i. Uppdraget passar den som är i början av sin juristkarriär.
Dina arbetsuppgifter
Administrativa arbetsuppgifter
Hjälpa till att bereda inkomna ärenden
Handlägga enklare ärenden
Upprätta förslag till beslut i vissa typer av ärenden
Handlägga utlämnande av allmän handling
Besvara frågor från allmänheten
Ta initiativ till och medverka i vidareutveckling av rutiner och metoder för en effektiv ärendehantering
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en god analytisk förmåga och som är noggrann, ansvarsfull och resultatinriktad. Du bör även ha förmågan att arbeta självständigt och med kollegor. I tjänsten ligger även vikt på att kunna ha en mycket god kommunikativ förmåga (både muntlig och skriftlig framställning). Du får gärna även vara stresstålig och ha förmågan att arbeta i en verksamhet med högt tempo.
Är det just dig vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom juridik och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet från annan statlig myndighet med arbetsuppgifter inom ärendehantering
Erfarenhet från t. ex. försäkringsbolag med arbetsuppgifter inom ärendehantering
Erfarenhet från advokatbyrå med administrativa arbetsuppgifter
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till omkring 2022-03-31. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32648 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.