OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som handläggare kommer du att hantera begäran om allmänna handlingar samt registerutdrag och få möjligheten att spetsa dina kunskaper inom området. Vi söker dig som har goda kunskaper i lagstiftningen om allmänna handlingar samt offentlighet och sekretess, antingen genom studier eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Välkommen med din ansökan - urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är en organisation i Norrtälje som aktivt arbetar med förbättringar och utveckling genom digitalisering och innovation. I din roll som handläggare kommer du att tillhöra den administrativa enheten och ansvara för att hantera begäran om allmänna handlingar och registerutdrag.
För att lyckas i rollen ser vi att du ska ha förvärvat goda kunskaper i lagstiftningen om allmänna handlingar samt offentlighet och sekretess under din utbildning, alt. genom motsvarande arbetslivserfarenhet. En kollega kommer finnas på plats och ge dig en introduktion till arbetsuppgifterna och finnas till hands under uppdraget för stöttning.
Arbetet sker i huvudsak på plats från kontoret i centrala Norrtälje, men det finns även möjlighet till visst distansarbete. Tjänsten är på heltid och sträcker sig med start snarast och 6 månader framåt.
Du erbjuds
- En möjlighet att spetsa dina kunskaper inom juridik!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera begäran om allmänna handlingar
* Hantera begäran om registerutdrag
VI SÖKER DIG SOM
- Studerat en utbildning inom juridik och har förvärvat goda kunskaper i lagstiftningen om allmänna handlingar samt offentlighet och sekretess, förslagsvis är du i slutet av din utbildning, nyexaminerad. Alt. motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Är bekväm med att arbeta i digitala miljöer och goda kunskaper i Officepaketet.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Strukturerad
- Självgående
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231