Junior Kategorichef Special

Junior Kategorichef Special

Arbetsbeskrivning

Vi brinner för att sälja varor och nu söker vi dig som delar det intresset och vill utvecklas i en ny spännande utmaning inom Inköp.
Som Kategorichef är ditt uppdrag att ta fram ett attraktivt sortiment för våra kunder och som genererar bästa lönsamhet för företaget enligt uppsatta mål.
Som junior kategorichef arbetar du med en specifik del av sortimentet och till den här tjänsten är det extra meriterande med erfarenhet/intresse för teknik och elektronik men välkomnar naturligtvis alla sökande med intresse för tjänsten.

I det här spännande uppdraget ingår kategoriarbete, leverantörsförhandlingar och att skapa förutsättningar för bästa omhändertagande av sortimentet i butik.
Såväl strategisk sortimentsutveckling som ständigt förbättringsarbete av befintligt sortiment är en del av vardagen. Du sköter dessutom kampanjplanering för dina produkter och bevakar ständigt vad som händer på marknaden.
Till din hjälp har du en coachande chef i Björn och flera erfarna kollegor som kommer stötta och hjälpa dig utvecklas in i rollen som vår nästa Kategorichef.


Kvalifikationer:
Vi söker dig som brinner för försäljning samt har ett öga för vad som är kommersiellt gångbart och efterfrågas av våra kunder.
Det krävs att du är prestigelös samt extremt utvecklingsmotiverad med stort intresse i att lyssna på erfarna kollegor och lära dig allt som går.
Som person söker vi söker dig som är starkt resultat- och affärsinriktad. Du har ett stort intresse och känsla för vad som våra ÖoB-kunder efterfrågar. Viktigt att du även har förståelse för effektivt varuflöde.
Vidare har du personliga egenskaper som utvecklingsmotiverad, strukturerad, analytisk, drivande, flexibel och prestigelös. Gärna utbildning inom Ekonomi/Inköp och/eller Marknadsföring.
Dina egenskaper:
Du drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och där tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt samt att du är representativ och affärsmässig i ditt agerande och har hög integritet.
Du brinner för försäljning, inköp och sortimentsarbete.
Du är en positiv person som sätter laget före jaget. Du har lätt för att samarbeta, du hugger i och är inte rädd för att kavla upp skjortärmarna. Du är trygg i dig själv och är inte rädd för att ta beslut.

Tjänsten innebär en del resor och rapporterar till Affärsområdeschef. Arbetsplatsen är Runsvengruppens servicekontor i Skänninge.
Välkommen med din digitala ansökan senast 6/4 2021. (Urval samt intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt).
Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDKONTOR Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2021
  • Ansök senast: 6 april 2021

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


5 december 2024

28 november 2024

Supply Chain Category Manager

Supply Chain Category Manager

31 oktober 2024