OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Energimarknaden förändras och efterfrågan av förnybara energikällor ökar. Vi fokuserar mer än någonsin på att utveckla våra kundrelationer och skapa nya affärsupplägg för att leverera ännu bättre värde till våra kunder, men också för att bygga ett hållbart samhälle.
Om rollen
Gruppen Sälj- och kundrelationer inom Lokalnätaffären består idag av 10 medarbetare som bland annat ansvarar för vår kundvård, tjänster och helhetslösningar. Vi brinner för E.ONs övergripande mål om ett hållbart samhälle med nöjda kunder och medarbetare.
Som Junior Key Account Manager hos oss kommer att främst arbeta med kundvård och värdebaserad försäljning för våra befintliga högspänningskunder samt nykundsbearbetning. Detta gör du genom att bygga långsiktiga relationer och att aktivt vara ute och träffa våra kunder, företrädelsevis digitalt, men resor förekommer. Du är väl insatt i kundens energisituation och affär, idag och framåt, och använder dig av hela E.ONs produktutbud för att hitta det som skapar värde för kunden.
Ditt ansvarsområde kommer vara södra Sverige, och vi ser därför Malmö som placeringsort i första hand men Hässleholm och Halmstad kan också vara alternativ.
Vi söker
Vi tror att du tidigare arbetat som Junior Account Manager gärna med försäljning av tekniska lösningar inom energiområdet. Om du har en ingenjörsbakgrund inom energi-, energiteknik eller motsvarande blir vi extra nyfikna på dig. Du älskar att bygga relationer och att tillsammans med dina kunder utveckla klimatsmarta lösningar. Vi är måna om att som team gå mot ett mer digitaliserat och datadrivet arbetssätt, och hoppas att du delar vårt intresse för nya idéer och metoder.
Förhoppningsvis motiveras du av att se resultat genom lönsamma affärer som både E.ON, kunden och samhället vinner på – om så är fallet kommer du att både trivas och vara framgångsrik i den här rollen. Du kommer att erbjudas en roll med ett brett ansvarsområde där du med din affärsmässighet, engagemang och tekniska kreativitet får chansen att leda våra affärer och våra kundrelationer till nya nivåer!
Låter detta intressant? Välkommen in med din ansökan redan idag, men senast 11e april.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Mattias Fredriksson, +46 722 335808
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Per Carlsson, Unionen, +46 705 259188
Tobias Karmstig, Akademikerna, +46 705 240210
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778