Junior Key Account Manager - Peka Kroef

Arbetsbeskrivning

Familjeföretaget Peka Kroef är specialiserade på färska, kylda potatisprodukter. Sedan 1970 har vi ständigt tänjt på gränserna för våra produkter: fräschare, färskare och ännu bättre. Peka Kroef är ett snabbväxande och innovativt livsmedelsföretag. På europabasis är vi en av de största aktörerna inom segmentet. I Sverige är vi marknadsledare inom dagligvaruhandeln och är främst kända för våra goda potatisgratänger. Vid våra egna produktionsenheter i södra Holland arbetar ca 300 anställda varje dag för att ge god service till alla våra kunder i ca 20 olika länder. Läs gärna mer på www.pekakroef.com

Instore Business söker för Peka Kroef's räkning: Junior Key Account Manager för Dagligvaruhandeln och Foodservice.

Peka Kroef söker nu en Junior Key Account Manager för dagligvaruhandeln och Foodservice. Du kommer att arbeta med hela Pekas sortiment av färska kylda potatisprodukter.
Vi tror att du har ett brinnande affärsintresse och förmågan att bygga starka relationer både internt och externt. För att lyckas i rollen behöver man vara driven, strukturerad och målfokuserad.
Du är van att arbeta självständigt och du driver ditt arbete framåt för att nå uppsatta mål. Arbetet kräver att du har tidigare erfarenhet från försäljning mot dagligvaruhandeln och foodservice och har en god förståelse för branscherna.

Tjänsten:
Huvuduppgiften i denna roll är att vara kund-/konto ansvarig för några av våra nyckelkunder inom både DVH och Foodservice i Sverige och Finland. Du kommer ha ett nära samarbete med kund på central nivå där du underhåller och utvecklar så väl relationer som affärer. Parallellt med detta kommer du också arbeta med att hitta nya affärsmöjligheter. 
I rollen som Junior Key Account Manager kommer du också arbeta med projektledning och vara lite av spindeln i nätet för våra olika affärsområden. Analysera och utvärdera försäljningsstatistik samt att agera sparringpartner i arbetet med prissättning och strategi för att utveckla potatiskategorin och visionen framåt för kategorin i dagligvaruhandeln är några av arbetsuppgifterna som ingår i rollen. Du kommer också att stötta, koordinera och driva de externa säljkårerna för DVH och Foodservice i deras arbete. Medverkan på vissa kundevent och branschmässor tillhör också en del av tjänsten. Till din hjälp har du ett mycket starkt varumärke samt en kompetent organisation och du kommer arbeta i nära samarbete med så väl Country Manager för svenska och finska organisationen som med kollegorna vid huvudkontoret i Holland. 
För att trivas i rollen behöver du vara lösningsorienterad och villig att göra det lilla extra både internt och externt. För dig är det naturligt att både utmana andra samt själv bli utmanad och självklart har du ett stort intresse för mat.
Bostadsort är Stockholm där också vårt kontor finns. Du rapporterar till Country Manager för Peka Kroef Sverige.
Det ingår en del resande i tjänsten - främst inom Norden men även flertalet resor till Holland.
Koncernspråket är engelska.
Vi erbjuder dig:
Ett arbete med ett starkt och etablerat varumärke
En organisation där du har möjlighet att påverka utvecklingen
En möjlighet till personlig utveckling
Ett kreativt arbete
Frihet under ansvar
Konkurrensmässig lön och förmåner

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av uppsökande försäljning och förhandlingsvana
Har erfarenhet från försäljning mot dagligvaruhandeln
Är kreativ och flexibel dvs. inte rädd för förändringar
Är strukturerad och har en god planeringsförmåga
Vill utvecklas och växa i din yrkesroll
Har du också erfarenhet av Foodservicebranschen är detta meriterande.
Låter detta intressant?
Välkommen med din ansökan redan idag!
Urval kommer ske löpande, därav ser vi fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt.
I denna rekrytering samarbetar vi med Instore Business och ansvarig rekryterare är Liselott Nejdblad Hallstensson. Önskas ytterligare information når du Liselott på liselott.hallstensson@instorebusiness.se
För att söka tjänsten och därmed vara med i rekryteringsprocessen följer du ”ansök knappen.” Vi hanterar våra rekryteringsprocesser i enlighet med GDPR och kan därför inte ta emot ansökningar via e-post. 
Ansökningarna i rekryteringsprocessen hanteras konfidentiellt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Liselott Nejdeblad Hallstensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Instore Business AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2022
  • Ansök senast: 22 januari 2023

Besöksadress

Drottninggatan 95 A
None

Postadress

Drottninggatan 95 A
Stockholm, 11360

Liknande jobb


Key account manager

26 december 2024

Head of Account Management

Head of Account Management

25 december 2024