Junior kommunikationssamordnare till Futur Pension

Junior kommunikationssamordnare till Futur Pension

Arbetsbeskrivning

I nyrenoverade lokaler på Linnégatan i Stockholm sitter Futur Pension (tidigare Danica Pension). Efter en avyttring från Danske Bank genomgår bolaget en spännande förändringsresa. Är du en prestigelös kommunikatör med känsla för service, finns nu möjligheten att ta dig att ett vikariat där du kommer ansvara för deras blankett-hantering men också möjlighet att jobba med intern och extern kommunikation. Ett perfekt steg i karriären för dig som är nyexad och vill utvecklas inom administration och kommunikation. Detta är ett vikariat på 12 månader. Välkommen in med din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Hos Futur Pension erbjuds du möjligheten att ansluta till ett positivt och prestigelöst team i ett insuretechbolag som är väl etablerat på marknaden. Rollen är självständig där du kommer driva ditt eget arbete framåt, men är en del av deras säljavdelning. Du kommer att sitta i deras nya inspirerande lokaler på Östermalm, där du omges av kollegor som gärna hugger i och hjälper till och bidrar med kunskap inom sina respektive expertområden. Hos Futur Pension ligger stort fokus på en arbetsmiljö där medarbetarna trivs och där teamkänslan är stark. Förutom detta har Futur Pension ett stort hållbarhetsfokus med bland annat genomlysning av klimatavtryck och hållbara fonder på agendan.

Här får du ta dig an en bred roll där du både får chansen att visa framfötterna men samtidigt också utvecklas och lära dig nya områden.

Du erbjuds


* En arbetsplats som satsar på sina medarbetare med god introduktion och en plats att utvecklas
* Att vara del av en framgångsrik och modern aktör på försäkrings- och pensionsmarknaden
* Bra arbetsvillkor och förmåner som till exempel motionsbidrag, kompetensutveckling och intern rörlighet som kan bidra till flera olika karriärmöjligheter


ARBETSUPPGIFTER
Som Junior kommunikationssamordnare kommer du att ansvara för Futurs blankett-hantering. Du kommer även att hjälpa till med övrig kommunikation så som nyhetsbrev och kommunikation på hemsidan. Du kommer till exempel att:


* Säkerställa uppdateringar av blanketter efter nya riktlinjer och regelverk
* Ha en nära dialog med blankett-ägare och samordna uppdatering av blanketter
* Vara kontaktperson gentemot Futurs Pensions blankett-leverantör
* Kavla upp ärmarna, hjälpa till och rycka in där behov uppstår


Tjänsten passar dig som är serviceinriktad och ordningsam, med en god kommunikativ förmåga då du kommer ha löpande kontakt med interna kollegor och externa partners. Du har viljan att lära nytt, tycker om att lösa problem och är inte rädd för att självständigt leta information. Om du har kunskap om kommunikation på sociala medier kan det finnas utrymme för att ta sig an det arbetet.

VI SÖKER DIG SOM
* Examen från universitet eller högskola


* Har tidigare erfarenhet av kundservice och/eller administration
* Har intresse av försäkringar och vill utvecklas i försäkringsbranschen
* Har mycket god kunskap i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt då det används i den dagliga kommunikationen
* Har grundläggande kunskaper i Office-paketet


Det är meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet av att kommunicera på sociala medier


Vi vill att du bifogar en motivering till varför du är intresserad av just denna roll. För att trivas i rollen tror vi att du känner igen dig i nedan kompetenser:


* Uthållig
* Service minded
* Orädd
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, vikariat på 12 månader
* Placering: Östermalm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Futurs Pensions önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Då tjänstens start är omgående rekommenderar vi dig att vara snabb in med din ansökan!

INFORMATION OM FÖRETAGET
Futur Pension är det nya namnet på Danica Pension sedan bolaget avyttrats från Danske Bank. De jobbar mot ett mål – att du ska få en bättre pension!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 januari 2021
  • Ansök senast: 6 februari 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Gruppchef till polisens kontaktcenter i Nässjö

Gruppchef till polisens kontaktcenter i Nässjö

27 november 2024

26 november 2024

25 november 2024