OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos Uppsalahem och Studentstaden har var sjätte Uppsalabo sitt hem. Vi äger och förvaltar 15 500 bostäder, varav cirka 3 300 är studentbostäder hos Studentstaden. Idag bygger vi näst flest nya bostäder i Sverige, cirka 500 hyresrätter om året. Uppsalahemkoncernen har 280 anställda inom ett fyrtiotal olika yrken och alla medarbetare arbetar för kundens bästa. Vi är serviceinriktade och affärsmässiga då vi möter kund, kollegor och andra samarbetspartners. Tillsammans bidrar vi till ett levande Uppsala.
Om tjänsten
Du får arbeta med ett spännande varumärke i förändring och rollen är extra intressant för dig som är tidigt i din karriär. Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningen som förutom dig består av kommunikationschef, kommunikatör samt webbredaktör. Din roll innebär att du kommer avlasta kommunikationsavdelningen i det löpande arbetet med både Uppsalahem och Studentstaden.
Som junior kommunikatör erbjuds du att arbeta i en bred och varierande roll med fokus på webb, tryckt material och sociala medier. Till årsskiftet 2014/2015 kommer Uppsalahem att lansera en ny responsiv webb och därför kommer revidering av texter att vara en stor del i rollen.
Vi söker dig som:
Har en relevant utbildning/arbetslivserfarenhet inom grafisk formgivning/copywriting. Vi tror att du har jobbat i något år på en marknadsavdelning eller kommunikationsbyrå. Du är en person som gillar ordning och reda samtidigt som du håller ett högt tempo med en kreativ touch. Som person är du serviceinriktad, triggas av att lösa problem och mån om att göra ett bra jobb.
För att du ska lyckas i rollen behöver du ha mycket goda kunskaper i InDesign, Illustrator, Photoshop samt Officepaketet. Du har också grundläggande kunskaper i verktyg för webbpublicering.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Skriva texter för externwebb (EpiServer), intranät (Sharepoint), nyhetsbrev samt kundtidning
• Moderator i sociala medier
• Webbannonser och bildhantering för webben
• Layout av trycksaker som affischer, annonser, broschyrer, storformat och profilprodukter
• Ha tryckerikontakt
• Göra enklare presentationer
• Behjälplig vid mässor och event
• Dokumentation och fotografering
Tjänsten är en projektanställning om sex månader med tillträde omgående. Möjlighet till förlängning finns. Urval och intervjuer sker löpande och sista ansökningsdag är 2014-09-04. Vi kommer att bedöma din ansökan som ett första arbetsprov i hur väl du behärskar formgivning och skrivande (och den utmaningen gillar du såklart!)
Frågor om tjänsten besvaras av Linda Ryttlefors, kommunikationschef 018-727 34 22, linda.ryttlefors@uppsalahem.se och frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Helen Fricking, HR-generalist 018-727 37 63.