OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fora befinner sig i en spännande och utmanande förändringsresa med stora satsningar inom digitalisering och processeffektivisering. Målet är nöjdare kunder och en stärkt kundupplevelse. Framgången ligger i kraften och kunskapen hos våra medarbetare och i vår kultur som verkar för ständiga förbättringar och personlig utveckling.
Junior kommunikatör till avdelningen för Marknadsutveckling på Fora AB
Avdelningen för marknadsutveckling ansvarar för Foras externa kommunikation och varumärke samt utvecklingen av Foras samtliga gränssnitt mot kund. Just nu är vi inne i en intensiv utvecklingsfas och har behov av förstärkning när det gäller löpande kundkommunikation. Vi söker en junior kommunikatör som är en duktig skribent med ett par års erfarenhet från området och som söker en roll med goda utvecklingsmöjligheter!
Filmen om Fora: https://youtu.be/f9Aiz5LhIfM
Ansvar och arbetsuppgifter
I din roll som kommunikatör ingår du i avdelningen Marknadsutveckling som idag består av sex medarbetare som arbetar med kommunikation, webb, press/PR samt affärsutveckling.
Du kommer att arbeta tillsammans med ansvariga för Foras kommunikation mot olika målgrupper och som stöd till övriga organisationen. I rollen ingår löpande kommunikationsaktiviteter med tonvikt på Foras affärsprocesser mot våra olika kundgrupper.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande kommunikationsarbete relaterat till Foras processer och Fora-året (t. ex aktiviteter inför, under och efter rapporteringen av slutliga löner i januari, informationstexter på fakturan till företagskunderna etc.)
• Uppdatering av blanketter samt ta fram nya blanketter
• Stöd till Kundservice när det gäller brev och annan kundkommunikation inklusive tonalitet och begrepp
• Löpande uppdateringar av texter på fora.se inklusive Mina sidor
• Kundkommunikation i samband med nya produkter och priser
• Kommunikationsstöd i samband med Mindre Utveckling (t ex inom team webb och team rapportering)
• Kommunikationsstöd i vissa projekt
Erfarenhet och egenskaper
Du ska ha ca 2-4 års erfarenhet av kommunikationsarbete. Du ska ha förmågan att utgå från en komplex verksamhet och skapa lättillgänglig kommunikation för kunder och andra intressenter. Du är en träffsäker skribent som har lätt för att anpassa texter till olika målgrupper och kanaler. Är du inte kommunikatör men har arbetat som handläggare och med kundkontakt inom Fora eller något annat bolag i branschen så kan det också vara en merit.
Vi vill att du har en akademisk utbildning eller motsvarande inom tex. kommunikation eller marknadsföring. Du har en god stilistisk förmåga och mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du är en van användare av publiceringsverktyg, Fora använder Episerver.
På Fora sätter vi stort värde på personlighet. För att axla rollen som medarbetare inom marknadsavdelningen är du:
- effektiv/flexibel
- noggrann och har ett öga för detaljer
- affärsmässig och förstår och utgår från Foras affärsmål
- relationsskapande och har lätt för att samarbeta med många olika människor
- kommunikativ
Anställningen
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde så snart som möjligt.
Frågor
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Linda Josephson, tel. 08-598 986 66.
Fackliga representanter är Isabelle Diegelmann FTF, telefon: 08-787 45 38 och Stellan Thelin SACO, telefon: 08-787 46 39
Ansökan
Välkommen med ditt cv och personligt brev via www.badenochandclark.se så snart som möjligt, dock senast den 19 december 2016. Vi tillämpar löpande urval.
Om Fora
Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.
Vi administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 4 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 214 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Dessutom sköter vi pensionsval och information för Avtalspension SAF-LO. Vi ägs av till lika delar av Svenskt Näringsliv och LO.
Hos oss arbetar ca 200 anställda i trevliga lokaler i Stockholms innerstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06