OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du modig, noggrann och intresserad av andra människor? Kombinerar du dessa egenskaper med ett högt driv och en vilja att utvecklas? Då kan rollen som rekryterare / konsultchef på Stegra vara något för dig!
Om Stegra
Stegra är en rekryteringsbyrå med huvudkontor i Sundsvall men med nationellt fokus. Med ett digitalt arbetssätt begränsas vi inte av var vi eller våra kunder är placerade, utan fokuserar på att samarbeta med intressanta företag där vi ofta arbetar nära och långsiktigt. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering och uthyrning av konsulter över hela Sverige.
För oss på Stegra är det enkelt: medarbetaren är den enskilt viktigaste anledningen i ett företags framgång. Därför fokuserar vi på att göra det enklare för våra kunder att skapa långsiktigt framgångsrika rekryteringar med medarbetare som kan bli högpresterande hos dem.
Om Rollen
I rollen ingår du i vår leveransorganisation tillsammans med andra rekryterare / konsultchefer där du kommer få arbeta med att driva rekryteringsprocesser till våra kunder. Du kommer utöver rekryteringsprocesser även hantera konsultfrågor, avtal, tidrapportering och andra generella frågor och ärenden kopplat till våra konsulter.
Att arbeta på Stegra innebär att du kommer få vara med och påverka både processer, metoder och arbetssätt. För oss är det viktigt att våra arbetssätt är förankrade i aktuell forskning kring urval i kombination med att arbeta med digitala verktyg – vilket innebär att vi hela tiden utvecklar hur vi arbetar för att nå bästa möjliga resultat för våra kunder.
För oss är kvalité viktigare än kvantitet vilket resulterar i att våra rekryterare / konsultchefer har en bra balans i hur många projekt de arbetar med samtidigt. Målet är att hela tiden ha en hög i tillsättningsgrad i pågående uppdrag samtidigt som vi har ett stort fokus på att fortsatt ha nöjda konsulter och kandidater.
Din profil
Vi ser gärna att du har en akademisk examen som personalvetare eller motsvarande, alternativt att du arbetat inom rekryterings- och bemanningsbranschen i en motsvarande roll tidigare. Vi tror att du som person är modig, nyfiken och ansvarstagande.
Andra viktiga färdigheter är att vara en god kommunikatör i både tal och skrift, gärna på både engelska och svenska.
Krav för rollen
Akademisk utbildning som personalvetare eller motsvarande alternativt arbetslivserfarenhet av liknande roll inom rekryterings- och bemanningsbranschen.
Vad erbjuder vi?
Flexibelt arbete där du har möjlighet att arbeta hemifrån, på kontoret eller valfri plats som känns bra för dig. Eftersom vi är säker på att vi kommer gilla dig så vi vill dock gärna träffa dig också – så vi tror på en hybrid arbetsplats där vi både ses och ges möjlighet att arbeta på annan plats.
Teambaserad rekrytering – vilket innebär att du i alla dina uppdrag kommer arbeta tillsammans med en av oss andra i Stegras egna teammodell.
Fast månadslön med teambaserad bonus.
Friskvårdsbidrag och träning under arbetstid.
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta VD Jonas Lindqvist via 0733 – 499 001 eller jonas@stegra.nu