OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Junior konverteringsanalytiker
NWT Media är ett av Sveriges ledande mediehus som genom lokala mediehus i Värmlands, Dalsand och Skaraborg levererar lokal journalistik via sajter, appar och printprodukter.
Vi storsatsar nu för att skapa framtidens lokala journalistik och du kommer få en nyckelroll i detta arbete.
Rollen som konverteringsanalytiker kommer jobba inom vår avdelning för Analys och insikter som är ett nytt team. Tillsammans med externa leverantörer arbetar vi med att bygga en analysplattform som är skalbar och formbar efter verksamhetens behov och affärsben. Inom teamet finns Dataanalytiker, UX designer samt marknadsanalytiker.
En dag på NWT Media är utmanande och spännande i en kreativ omgivning, där dina personliga insatser kommer att vara en väsentlig del i utvecklingen.
Du erbjuds här:
Som konverteringsanalytiker har du en central roll i arbetet med att implementera en datadriven affärsstrategi och arbetsprocess. Rollen ska genomföra tester och analyser i syfte att skapa insikter och lärdomar om våra användare samt deras digitala beteende kopplat till våra produkter.
I rollen kommer du få möjligheten att vara med i den digitala satsningen hos NWT Media med fokus på att öka de digitala intäkterna. Du kommer samarbeta nära vår UX designer samt andra delar inom verksamheten exempelvis teknisk utveckling.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Formulera hypoteser för tester
- Hantera och kravställa implementation av eventspårning
- Genomföra A/B tester på våra digitala plattformar
- Följa upp resultat från olika tester och ta fram beslutsunderlag utifrån våra användare
- Mäta och analysera hur förändringar på webben och i appar påverkar besökarna
- Sätta upp heatmaps och annan typ av beteendeanalys
Du är:
Detta är en junior tjänst och vi letar därför efter dig som har stort intresse för dataanalys, har driv och vill växa inom din roll. En positiv anda, vilja, samt det genuina intresset för teknik är något som vi värderar mycket högt. Det är viktigt att du som person gillar att ta initiativ och föreslå optimeringar med insikter från data och analys.
Du har:
- Goda kunskaper i Google Analytics, eller motsvarande
- Relevant universitetsutbildning / yrkesutbildning inom exempelvis digital marknadsföring, dataanalys eller motsvarande nivå utifrån arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
Meriterande om du även har:
- Tidigare erfarenhet av taggning och eventspårning på sajt
- Grundläggande kunskaper i HTML och CSS
Intresserad?
Har du frågor kan du kontakta Sandra Thörnstrand, 054-199796 eller sandra.thornstrand@nwtmedia.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Karlstad.
Vi ser fram emot din ansökan senast 15 augusti, vi kommer att hålla urval löpande.