OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjÀnsten
Wrknest söker nu en Junior kredithandlÀggare till fintechbolaget Nordfin Capital.
Nordfin Capital grundades i Stockholm 2018 och finns idag etablerat i bÄde Norge och Finland. De Àr nischade mot el- och telekombranschen och har genom sina unika tekniska lösningar revolutionerat faktura- och reskontrahanteringen genom att bistÄ sina kunder som en partner genom hela faktureringsflödet. Nordfin Capital befinner sig i en expansiv fas och fortsÀtter att vÀxa mot nya marknader.
Som medarbetare pÄ Nordfin ges du en fantastisk möjlighet att visa framfötterna och fÄ stor utvÀxling pÄ det du gör. Bolaget bestÄr idag av drivna individer med olika erfarenheter och kompetenser. Den gemensamma faktorn Àr att de alla vill vara med och pÄverka framtiden i bolaget genom att göra dagens arbete Ànnu bÀttre Àn gÄrdagens. Delar du denna attityd finns det goda karriÀr- och utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Detta Àr en direktrekrytering, vilket innebÀr att rekryteringsprocessen sköts av Wrknest och du blir anstÀlld hos vÄr kund Nordfin Capital.
Dina framtida arbetsuppgifter
Rollen passar dig som Àr i början av din karriÀr och letar efter ditt första jobb efter dina ekonomistudier. Du ser detta som en möjlighet att visa dina kunskaper för att pÄ sikt kunna ta dig an en större roll inom företaget. I rollen som Junior KredithandlÀggare kommer du att fÄ upplÀrning och samarbeta med Controllers i bÄde Sverige och Finland och stötta upp i arbetet kring bokföring och reskontra. Arbetsuppgifterna varierar mellan högt och lÄgt vilket betyder att du Àr en prestigelös person som vill lÀra dig för att vÀxa som kredithandlÀggare. Du arbetar Àven strukturerat och Àr noggrann i det du tar dig an, har en positiv instÀllning och gillar att fÄ saker gjort.
Exempel pÄ arbetsuppgifter:
- Svara pÄ inkommande mail
- HjÀlpa till med betalningsmatchningar
- Sköta delar av kundtjÀnsten för att lÀra sig produkten
- Stötta upp i bokföring- och reskontrauppgifter
- Ăvriga administrativa uppgifter
Vi söker dig som har
- Yh-eller universitetsutbildning inom ekonomi
- Flytande sprÄkkunskaper i svenska, i tal och skrift
Vi ser det som meriterande
- Att ha nÄgon erfarenhet av kundtjÀnst eller administrativa uppgifter
Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som Àr strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Ăvrig information
Start: OmgÄende eller med hÀnsyn till eventuell uppsÀgningstid
Plats: Stockholm, HumlegÄrden
Omfattning: Heltid, 40 h/vecka
AnstÀllningsform: Tillsvidare med inledande provanstÀllning
Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.
Om Wrknest
PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.